De inbraak op het reserveringssysteem van hotelketen Best Western heeft er niet voor gezorgd dat de gegevens van 8 miljoen klanten in handen van Russische criminelen gekomen zijn. In een verklaring laat Best Western weten dat het een broodje aap verhaal is. De hotelketen zou door een journalist van de Glasgow Sunday Herald op een mogelijke hack van een enkel hotel zijn gewezen. Die aanval werd meteen onderzocht, zo is in de verklaring te lezen.
"Best Western had graag de gelegenheid gehad om de feiten te controleren, die tot een geloofwaardiger verhaal in de krant zouden hebben geleid. We hebben geen bewijs gevonden om de sensationele beweringen van de journalist en krant te bevestigen." Zo zou het bijvoorbeeld niet mogelijk zijn geweest voor eventuele aanvallers om alle data tot 2007 op te vragen, aangezien de hotelketen klantgegevens meteen na vertrek verwijdert, wat ook geldt voor de creditcardgegevens, die men tevens versleuteld.
Volgens de krant zou een Indiase hacker via een Trojaans paard de logingegevens van het reserveringssysteem hebben bemachtigd. Die verkocht daarna de informatie aan Russische criminelen. Via de login zou men toegang tot alle reserveringen van het afgelopen jaar krijgen en informatie zoals adres- en creditcardgegevens kunnen opvragen.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.