Door Anoniem, d0.17-11, 23:17 uur:
Hmm, oke en hoe is de klantenservice van Kaspersky? En die van G-Data?
Door Anoniem, topic-starter, di.15-11, 14:40 uur:
Kun je bij hen terecht voor een technisch probleem?
Helpen ze/grijpen ze ook in in bijv.je windows software indien nodig, of doen zij dit niet?
Zijn de medewerkers over het algemeen klantvriendelijk, nemen ze de tijd voor je?
Verwijderen ze ook weleens gratis malware of moet je daar bij een bepaalde securitysuite altijd apart voor betalen?
En hoe is de (telefonische) bereikbaarheid vd klantenservice? Nemen ze de telefoon op, zijn ze alleen op werkdagen tussen 9 en 17u bereikbaar?
Beantwoorden ze mailtjes snel?
Met de klantenservice van Kasperski, of met die van de andere eerder genoemde bedrijven, heb ik geen ervaring.
Over mijn ervaring met
G Data Support kan ik het volgende zeggen:
G Data Support is te bereiken per telefoon en per e-mail.
Er bestaat de mogelijkheid om support te benaderen in het Nederlands, telefonisch of per e-mail, maar als je dat verkiest kun je ook G Data Support in Duitsland benaderen, of in de UK, of in vele andere landen en talen, of eventueel via het webformulier op de G Data International pagina.
Op e-mail wordt vrij snel gereageerd, al meen ik dat dat mogelijk niet in het weekend het geval is, althans met G Data Nederland en België.
De telefonische bereikbaarheid is zeer goed, maar ik weet niet of dat alleen voor kantooruren geldt, waarmee ik zelf ervaring heb, of ook 's avonds en in het weekend.
De medewerkers zijn beslist klantvriendelijk.
Bij G Data support kun je uiteraard ook terecht met technische problemen, mits die redelijkerwijs in relatie staan tot de G Data software en de interactie met het systeem waarop de G Data software geïnstalleerd is. Dat wil zeggen, je klopt er uiteraard niet aan met problemen met je computer die volkomen los staan van de G Data software en de bescherming die die biedt, het is immers geen
algemene computer-helpdesk.
Bestaat er een probleem dat mogelijk het gevolg kan zijn van een interactieprobleem tussen de G Data software en andere software (waaronder het OS, dus ook Windows), dan zal G Data support ook daarbij assistentie verlenen. Staat een probleem met andere software (waaronder Windows) helemaal los van de G Data installatie, dan geldt dat daarvoor uiteraard niet.
Voor technisch lastige problemen die de capaciteiten van de support-medewerkers te boven gaan, wordt intern contact opgenomen met de technici van G Data Duitsland, waarna later alsnog een antwoord en zo mogelijk een oplossing volgt.
Tenslotte, je vraag "Verwijderen ze ook weleens gratis malware of moet je daar bij een bepaalde securitysuite altijd apart voor betalen?" Ik heb daar geen ervaring mee, maar mocht de G Data software onverhoopt een bedreiging missen en mocht er daardoor onverhoopt een infectie optreden, en die zou in eerste instantie niet verwijderd kunnen worden met behulp van de G Data software, dan heb ik er gezien mijn ervaringen met G Data support alle vertrouwen in dat G Data support er alles aan zal doen om je te helpen het betreffende probleem op te lossen, zonder extra kosten. Maar nogmaals, ik heb zelf nooit een beroep hoeven doen op dergelijke hulp, dus ik kan je er niets over garanderen.
Ik hoop dat het bovenstaande je een klein beetje een kijkje geeft op G Data Support.