image

ABN Amro scam waarschuwt voor internetcriminelen

woensdag 1 februari 2012, 11:08 door Redactie, 22 reacties

Er vindt een nieuwe phishingaanval op ABN Amro-klanten plaats, die waarschuwt voor internetcriminelen. De e-mail, die van ABN AMRO Bank N.V. afkomstig zou zijn, heeft als onderwerp "Pas op voor internetcriminelen". In het bericht zelf wordt gesteld dat er "vanwege de toename aan internetcriminaliteit" de bank met "een aantal nieuwe veiligheidsmaatregelen" is gestart.

Daarbij wordt ook gemeld dat er vanwege de nieuwe procedures telefonisch contact met de klant wordt opgenomen. "Daarom is het belangrijk dat u uw telefoonnummer controleerd", aldus de e-mail. Die stelt verder "Let er bij het invullen van uw gegevens op dat het slotje weergeven wordt, u kunt nepmail herkennen aan spellingsfouten."

Friesland
De afgelopen maand vonden er in Friesland meerdere incidenten plaats waarbij bankklanten na het ontvangen van een phishingmail door iemand werden opgebeld die zich als bankmedewerker uitgaf.

De slachtoffers werden vervolgens zo gesocial engineered dat ze voldoende gegevens afgaven waarmee de criminelen de bankrekening konden plunderen. De link in de e-mail wordt inmiddels wel door Firefox, maar nog niet door Internet Explorer herkend.

Reacties (22)
01-02-2012, 11:36 door Anoniem
In ieder geval aardig, dat ze zelf melden, hoe je kunt zien dat dit geen bericht van de bank is;

controleerD ipv controleerT

Dus wanneer je je nederlands kent, ben je meteen gewaarschuwd :)
01-02-2012, 11:45 door Niet-anoniem
"U kunt nepmail herkennen aan spellingsfouten".
"Daarom is het belangrijk dat u uw telefoonnummer controleerd."

Heren vissers, controleerd moet met een t op het einde. Zo wordt het nooit wat met u.
01-02-2012, 11:49 door Anoniem
... "daarom is het belangrijk dat u uw telefoonnummer controleerd."
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ------
Ok. Ze zeggen het zelf al: "u kunt nepmail herkennen aan spellingsfouten."
01-02-2012, 12:39 door Anoniem
Heeft dat iets te maken met het niet werken van de ABN-AMRO app (IOS) van gisterenavond?
01-02-2012, 20:29 door Anoniem
Door Niet-anoniem: "U kunt nepmail herkennen aan spellingsfouten".
"Daarom is het belangrijk dat u uw telefoonnummer controleerd."

Heren vissers, controleerd moet met een t op het einde. Zo wordt het nooit wat met u.
Ssst, niet hardop zeggen! Nou heb je bereikt dat ze in een verbeterde versie 'gecontroleerdt' schrijven. ;-)

Helaas vrees ik dat het niet al te veel uit zal maken, je struikelt over de Nederlanders die hun d's en t's niet kennen, en fouten die je zelf maakt herken je vermoedelijk niet bij anderen. Alleen al op deze website zie ik regelmatig reacties die in heel wat slechter Nederlands zijn gesteld dan deze brief. Hoeveel van de schrijvers daarvan hadden die 'd' opgemerkt?
02-02-2012, 09:08 door Anoniem
gecontroleerd met een D en daarna waarschuwen voor spellingsfouten. Men zou bijna aan een grap gaan denken. Frank.
06-02-2012, 11:05 door Anoniem
Ik heb vandaag andere versie binnen gekregen:

Van: ABN AMRO N.V [mailto:abnamrosecurity@abnamro.nl]
Verzonden: maandag 6 februari 2012 19:15
Onderwerp: ABN AMRO Systeembeveiliging.


Geachte ABN-Amro klant,
Vanwege de toename van internetcriminaliteit zijn wij gestart met het vernieuwen van het systeembeveiliging. Wij verzoeken u eenmalig in te loggen op het onderstaande link om uw gegevens te controleren.

Hierna wordt telefonisch contact met u opgenomen om uw gegevens verder te beveiligen tegen fraude.

Klik hier om naar onze website te gaan
https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007
<br

Bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet.
ABN AMRO N.V.
Gustav Mahlerlaan 10
1082 PP Amsterdam
Tel: 0900-0024
www.abnamro.nl


BERICHTOPTIES:

X-Antivirus: AVG for E-mail
x-store-info:4r51+eLowCe79NzwdU2kR3P+ctWZsO+J
Authentication-Results: hotmail.com; sender-id=temperror (sender IP is 109.203.98.66) header.from=abnamrosecurity@abnamro.nl; dkim=none header.d=abnamro.nl; x-hmca=none
X-Message-Status: n:0:n
X-SID-PRA: ABN AMRO N.V <abnamrosecurity@abnamro.nl>
X-DKIM-Result: None
X-AUTH-Result: NONE
X-Message-Delivery: Vj0xLjE7dXM9MDtsPTA7YT0wO0Q9MjtHRD0yO1NDTD00
X-Message-Info: 8o1DqI9Z3c1ot8HYuOMd7eybBJ8ulg/JwsyHT4IXQ7yZyRcmBin64TpPwFTSEkjHimhx4tG9tLI5yK4POc1TErw8IUMVFiziXy6YD+4OIZYjgZI3+U47oEou7sIvfyiB
Received: from vm33240.eukhost.com ([109.203.98.66]) by COL0-MC1-F22.Col0.hotmail.com with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.4900);
Mon, 6 Feb 2012 01:14:35 -0800
Received: from [41.202.27.88] (helo=User)
by vm33240.eukhost.com with esmtpa (Exim 4.69)
(envelope-from <abnamrosecurity@abnamro.nl>)
id 1RuKeJ-0001RP-CA; Mon, 06 Feb 2012 09:14:12 +0000
Reply-To: <abnamrosecurity@abnamro.nl>
From: "ABN AMRO N.V"<abnamrosecurity@abnamro.nl>
Subject: ABN AMRO Systeembeveiliging.
Date: Mon, 6 Feb 2012 10:14:34 -0800
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/html;
charset="Windows-1251"
Content-Transfer-Encoding: 7bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Mailer: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
X-AntiAbuse: This header was added to track abuse, please include it with any abuse report
X-AntiAbuse: Primary Hostname - vm33240.eukhost.com
X-AntiAbuse: Original Domain - hotmail.com
X-AntiAbuse: Originator/Caller UID/GID - [47 12] / [47 12]
X-AntiAbuse: Sender Address Domain - abnamro.nl
Bcc:
Return-Path: abnamrosecurity@abnamro.nl
Message-ID: <COL0-MC1-F227nyeKzG000ec5b9@COL0-MC1-F22.Col0.hotmail.com>
X-OriginalArrivalTime: 06 Feb 2012 09:14:36.0831 (UTC) FILETIME=[BF63F2F0:01CCE4AF]
07-02-2012, 09:51 door Leen_T
Lijkt wel echt. www.abnamro.nl. Als de <br niet een haakje zou missen...
Wat is hier mis mee?
23-04-2012, 23:26 door Anoniem
Ik heb geen rekening bij abnamro maar heb wel een mail gekregen, volgens mij een phisingmail. let goed op rekening houders, hij lijkt erg echt.
20-05-2012, 21:00 door Anoniem
Dit komt inderdaad veel voor, ondanks ik geen ABN klant ben ontvang ik regelmatig fake e-mails. Ik heb voorbeelden op mijn site opgenomen.

http://www.opsporingonline.nl
23-05-2012, 16:58 door Anoniem
Hieronder nog eentje. Ik heb de link gevolgd en m'n zgn. gegevens doorgestuurd. Ziet er allemaal erg gelikt uit. Zoek de verschillen ;)

Uw Online Bankieren wordt geblokkeerd.
From:"ABN AMRO N Bank N.V. Nederland" <info@abn-amro.nl> [Add]
To:"undisclosed-recipients:"
Date:Wed, 23 May 2012 3:34 PM (1 hour 16 minutes ago)
Show Raw MessageShow full header

Geachte klant,

Uw Online Bankieren wordt geblokkeerd:

De ABN-AMRO spendeert veel aandacht en zorg aan de beveiliging en
integriteit van al onze bankrekeningen. Graag vragen wij u dan ook
aandacht voor het volgende.

Afgelopen jaar is de ABN-AMRO, samen met veel andere nederlandse banken,
doelwit geworden van grootschalig internetfraude. Daarom zijn wij
afgelopen maanden een grootschalig project gestart om dit te bestrijden.
Alle online bankrekeningen dienen te worden gekoppeld aan nieuw ontwikkeld
beveiligingssysteem, waarmee verdachte bewegingen en ontwikkelingen op uw
online bankrekening sneller worden getraceerd en opgelost.

Er is geconstateerd dat uw online ABN-AMRO rekening nog niet voorzien is
van het nieuwe beveiligingssysteem. Wij vragen u dan ook 5-10 minuten van
uw tijd om deze update compleet te maken, om zo de beveiliging te
voltooien.

Gebruikt u onderstaande link:

http://ncv.ro/blast/abn/

Na de update zal er door een van onze medewerkers nog contact met u worden
opgenomen om het gehele proces te voltooien. Wanneer het gehele proces
gereed is zal u weer als vanouds gebruik kunnen maken van het online
bankieren via ABN-AMRO.

Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.

Hoogachtend,
ABN-AMRO ONLINE
Copyright 2012, ABN AMRO NETHERLANDS. All rights reserved.
24-05-2012, 19:10 door Anoniem
Bovenstaande mail ontving ik gisteren exact hetzelfde. Ook ik heb geen ABN AMRO account. Maar ik, als A.O.W.ster, vrouwelijke, volledige niet technische digibeet, weet men toch inmiddels wel dat dit never, nooit geopend mag of moet worden. Mij is door de bank altijd gezegd dat ze me nooit een e-mail zullen sturen, dus alle phishing/spam die ik ontvang gaan linea recta naar de betreffende banken (uiteraard met het valse etc.). Daarna gaat het naar de geblokkeerde afzenders. Als ik het weet kan ik me niet voorstellen dat er nog mensen zijn die het ergens nog wel geloven.
29-05-2012, 10:00 door Anoniem
Toch wel typisch dat ik op mijn zakelijke emailadres al minstens 2 maanden lang, week in, week uit minstens 3 spam's heb van Abn Amro. Nu ook weer 3 mails:

- nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem
- Voor Uw Bescherming
- ONLINE Beveiligingsupdate!!!

Is het toch lonend voor de soort lieden die zich hiermee bezig houdt zich juist op deze bank te richten...? Of is het toch een manier om naamsbekendheid te verwerven? In de digitale wereld is niets meer wat het lijkt. Hackers worden ingehuurd door gerenomeerde bedrijven om testen uit te voeren. Als consument weet je echt niet meer waar je aan toe bent...

Dit moest toch even van mijn hart!
01-06-2012, 12:17 door Anoniem
Beste ABN AMRO

Ik ontving vandaag de volgende mail:
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte klant,

Onlangs is uit onze gegevens gebleken dat uw ABN-AMRO account
mogelijk door een derde ongeautoriseerde partij is betreden.
De veiligheid van uw rekening is onze primaire zorg, daarom is besloten om
de toegang tot uw rekening tijdelijk te beperken. Om de volledige toegang tot
uw rekening te herstellen dient u uw gegevens te bevestigen via onderstaande
link:

https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007

Nadat uw gegevens door ons zijn gecontroleerd en bevestigd, zult u zo spoedig
mogelijk bericht van ons ontvangen en zal de toegang tot uw rekening volledig worden
hersteld. Wij danken u voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
ABN-AMRO Bank N.V., afdeling Veiligheidszaken

ABN-AMRO Bank N.V., gevestigd te Amsterdam
Handelsregister K.v.K. Amsterdam, nr 34334259
BTW nr NL820646660B01
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Uiteraard heb ik er niet op gereageerd. Mijn rekening is ook niet geblokkeerd.

Met vriendelijke groeten

Paul Breukel
23-06-2012, 14:32 door Anoniem
Hierbij, naar mijn idee een nepmail welke ik al voor de tweede keer ontving. Ik ben er niet op ingegaan maar ik wilde het u nu toch wel laten weten. Overigens ben ik helemaal geen klant bij de ABN.
Mail ontvangen op 22 juni 2012 om 17:48 uur


ABN AMBRO [nonreply@abnambro.nl]
Geachte klant,

De ABN-AMRO spendeert veel aandacht en zorg aan de beveiliging en integriteit van al onze bankrekeningen. Graag vragen wij u dan ook aandacht voor het volgende.

Afgelopen jaar is de ABN-AMRO, samen met veel andere nederlandse banken, doelwit geworden van grootschalig internetfraude. Daarom zijn wij afgelopen maanden een grootschalig project gestart om dit te bestrijden. Alle online bankrekeningen dienen te worden gekoppeld aan nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem, waarmee verdachte bewegingen en ontwikkelingen op uw online bankrekening sneller worden getraceerd en opgelost.

Er is geconstateerd dat uw online ABN-AMRO rekening nog niet voorzien is van het nieuwe beveiligingssysteem. Wij vragen u dan ook 5-10 minuten van uw tijd om deze update compleet te maken, om zo de beveiliging te voltooien.
ABN AMRO Update

1. Voornaam*

2. Achternaam*

3. Mobiel Nummer*

4. Telefoonnummer*

5. E-mailadres*

6.Adres*

7.Postcode*

8.Geboortedatum* (dd/mm/jjjj)

9. rekeningnummer*

10.pasnummer*


Na de update zal er door een van onze medewerkers nog contact met u worden opgenomen om het gehele proces te voltooien. Wanneer het gehele proces gereed is zal u weer als vanouds gebruik kunnen maken van het online bankieren via ABN-AMRO.
Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.


Hoogachtend,
ABN-AMRO ONLINE
http://www.abnamro.nl/nl/index.html
Copyright 2012, ABN AMRO NETHERLANDS. All rights reserved.


Geachte klant,

De ABN-AMRO spendeert veel aandacht en zorg aan de beveiliging en integriteit van al onze bankrekeningen. Graag vragen wij u dan ook aandacht voor het volgende.

Afgelopen jaar is de ABN-AMRO, samen met veel andere nederlandse banken, doelwit geworden van grootschalig internetfraude. Daarom zijn wij afgelopen maanden een grootschalig project gestart om dit te bestrijden. Alle online bankrekeningen dienen te worden gekoppeld aan nieuw ontwikkeld beveiligingssysteem, waarmee verdachte bewegingen en ontwikkelingen op uw online bankrekening sneller worden getraceerd en opgelost.

Er is geconstateerd dat uw online ABN-AMRO rekening nog niet voorzien is van het nieuwe beveiligingssysteem. Wij vragen u dan ook 5-10 minuten van uw tijd om deze update compleet te maken, om zo de beveiliging te voltooien.
ABN AMRO Update

1. Voornaam*

2. Achternaam*

3. Mobiel Nummer*

4. Telefoonnummer*

5. E-mailadres*

6.Adres*

7.Postcode*

8.Geboortedatum* (dd/mm/jjjj)

9. rekeningnummer*

10.pasnummer*


Na de update zal er door een van onze medewerkers nog contact met u worden opgenomen om het gehele proces te voltooien. Wanneer het gehele proces gereed is zal u weer als vanouds gebruik kunnen maken van het online bankieren via ABN-AMRO.
Wij willen u alvast bedanken voor uw medewerking.


Hoogachtend,
ABN-AMRO ONLINE
http://www.abnamro.nl/nl/index.html
Copyright 2012, ABN AMRO NETHERLANDS. All rights reserved.
18-09-2012, 20:16 door Anoniem
Hier eentje die zo'n beetje elke dag in m'n emailbox terecht komt (Ik ben geen ABN klant overigens)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Van: ABN-AMRO [hasan.alacam@omu.edu.tr]
Verzonden: dinsdag 18 september 2012 15:42
Onderwerp: ABN-AMRO Alert - Uw Internet Bankieren is geblokkeerd?


Geachte klant,

Onlangs is uit onze gegevens gebleken dat uw ABN-AMRO account
mogelijk door een derde ongeautoriseerde partij is betreden.
De veiligheid van uw rekening is onze primaire zorg, daarom is besloten om
de toegang tot uw rekening tijdelijk te beperken. Om de volledige toegang tot
uw rekening te herstellen dient u uw gegevens te bevestigen via onderstaande
link:

https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007

Nadat uw gegevens door ons zijn gecontroleerd en bevestigd, zult u zo spoedig
mogelijk bericht van ons ontvangen en zal de toegang tot uw rekening volledig worden
hersteld. Wij danken u voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
ABN-AMRO Bank N.V., afdeling Veiligheidszaken

ABN-AMRO Bank N.V., gevestigd te Amsterdam
Handelsregister K.v.K. Amsterdam, nr 34334259
BTW nr NL820646660B01
05-10-2012, 14:24 door Anoniem
Ben dus ook geen klant maar ontving dezelfde soort emails die te eenvoudig van constructie waren om geloofwaardig te zijn. Heb de afzender (ABN AMRO) geblokkeerd. Er kwam toen ene WOJCIECH.BOSZCYK@UJK.EDU.PL tevoorschijn dat hws wel een fake adressant zal zijn.
15-11-2012, 11:56 door Anoniem
Geachte klant,


Onlangs is uit onze gegevens gebleken dat uw ING account
mogelijk door een derde ongeautoriseerde partij is betreden.
De veiligheid van uw rekening is onze primaire zorg, daarom is besloten om
de toegang tot uw rekening tijdelijk te beperken. Om de volledige toegang tot
uw rekening te herstellen dient u uw gegevens te bevestigen via onderstaande
link: http://ingadatnl.org.ru/jaga/


Nadat uw gegevens door ons zijn gecontroleerd en bevestigd, zult u zo spoedig
mogelijk bericht van ons ontvangen en zal de toegang tot uw rekening volledig worden
hersteld. Wij danken u voor uw medewerking.


Met vriendelijke groet,
ING Bank gevestigd te Amsterdam
Handelsregister K.v.K. Amsterdam, nr 34334259
© 2012 ING België SA / NV, alle rechten voorbehouden.

deze is van ING terwijl ik daar niet lid van ben :P
22-11-2012, 10:18 door Anoniem
De ABN AMRO is op dit moment bezig met
technische werkzaamheden op de afdeling
Internetbankieren. Deze afdeling is bezig met
het installeren van een nieuwe software voor
uw internetbankier-rekening.
Met deze dienst van de ABN AMRO willen wij
het internetbankieren voor u spamvrij maken en extra beveiligen
tegen onder andere internetfraude.
Om van deze dienst gebruik te kunnen maken
adviseren wij u om onderstaande link aan te
klikken en de gevraagde informatie in te
vullen.


ftp://202.119.104.129/inloggen/abnamro.nl.htm


Na het invullen van de gevraagde informatie
wordt uw internetbankier-rekening automatisch geupdate
met de nieuwe software. Wanneer u dit eenmaal
heeft gedaan word u telefonisch benaderd door
een van de medewerkers van de ABN AMRO,
afdeling Internetbankieren om de software
volledig te installeren en de procedure te voltooien.
Vergeet niet dat ABN AMRO waarde hecht aan uw veiligheid en
bescherming.
Hartelijk dank voor uw tijd en medewerking.


Hoogachtend,
Klantenservice,
2012 ABN.AMRO Bank N.V. Nederland
19-12-2012, 19:05 door Anoniem
ik heb dit berichtje gekregen weet niet of echt of nep is hij is gestuurd door security.alart@nl.abnamro.com

Geachte klant,

Onlangs is uit onze gegevens gebleken dat uw ABN-AMRO account
mogelijk door een derde ongeautoriseerde partij is betreden.
De veiligheid van uw rekening is onze primaire zorg, daarom is besloten om
de toegang tot uw rekening tijdelijk te beperken. Om de volledige toegang tot
uw rekening te herstellen dient u uw gegevens te bevestigen via onderstaande
link:

https://www.abnamro.nl/nl/logon/identification.007

Nadat uw gegevens door ons zijn gecontroleerd en bevestigd, zult u zo spoedig
mogelijk bericht van ons ontvangen en zal de toegang tot uw rekening volledig worden
hersteld. Wij danken u voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
ABN-AMRO Bank N.V., afdeling Veiligheidszaken

ABN-AMRO Bank N.V., gevestigd te Amsterdam
Handelsregister K.v.K. Amsterdam, nr 34334259
BTW nr NL820646660B01
02-01-2013, 19:08 door Anoniem
Weer een!!!!!! let op abn armo.nl
de r en m verwisseld


Return-path: <abuse@abnarmo.nl>
Disposition-notification-to: abuse@abnarmo.nl
Received: from mx20.tb.mail.iss.as9143.net ([212.54.42.148])
by mta1z1.tb.mail.iss.as9143.net
(Sun Java(tm) System Messaging Server 6.3-7.04 (built Sep 26 2008; 32bit))
with ESMTP id <0MFY005QE9VOIUC0@mta1z1.tb.mail.iss.as9143.net> for
@casema.nl; Tue, 01 Jan 2013 15:07:00 +0100 (CET)
Received: from summer1.hostnet.nl ([91.184.19.57])
by mx20.tb.mail.iss.as9143.net with esmtp (Exim 4.71)
(envelope-from <abuse@abnarmo.nl>)
id 1Tq2Ud-0000Nw-W4 for @casema.nl; Tue,
01 Jan 2013 15:07:00 +0100
Received: from [91.184.18.34] (helo=mail.hostnet.nl) by summer.hostnet.nl with
smtps (TLSv1:DHE-RSA-AES256-SHA:256) (Exim 4.80.1)
(envelope-from <abuse@abnarmo.nl>)
id 1Tq2UX-0002Pe-2n for sti@casema.nl; Tue,
01 Jan 2013 15:06:59 +0100
Received: (qmail 4723 invoked from network); Tue, 01 Jan 2013 14:09:36 +0000
Received: from unknown (HELO Anonymous) (info@serviccess.nl@[87.210.80.120])
by 10.184.18.34 with ESMTPSA (DHE-RSA-AES256-SHA encrypted, authenticated)
; Tue, 01 Jan 2013 14:09:36 +0000
Date: Tue, 01 Jan 2013 15:06:51 +0100
From: ".ABN AMRO" <abuse@abnarmo.nl>
Subject: Betreft: Tijdelijke blokkering
X-Originating-IP: 91.184.18.34
To: stikkelorum54@casema.nl
Reply-to: abuse@abnarmo.nl
Message-id: <9412370843088283898813@Anonymous>
MIME-version: 1.0
X-Mailer: Smart_Send_2_0_132
Content-type: text/html; charset=utf-8
Content-transfer-encoding: quoted-printable
X-Priority: 1
X-MSMail-priority: High
Authentication-Results: hostnet.nl; auth=pass () smtp.auth=91.184.18.34
X-Filter-ID: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==
X-SpamExperts-Domain: out.mailfilter.hostnet.nl
X-SpamExperts-Username: 91.184.18.34
X-SpamExperts-Outgoing-Class: unsure
X-SpamExperts-Outgoing-Evidence: Combined (0.73)
X-Recommended-Action: accept
X-Ziggo-spamsetting: Instelling=Gemiddeld Scorelimiet=14
X-Ziggo-spambar: ++++
X-Ziggo-spamscore: 4.3
X-Ziggo-spamreport:
BAYES_00=-1.9,CM_REPLY_NOARROW=0.3,FF_IHOPE_YOU_SINK=1.699,HTML_IMAGE_RATIO_08=0.001,HTML_MESSAGE=0.001,MIME_HTML_ONLY=0.001,MISSING_MIMEOLE=1.899,PROLO_ABUSED_IMGHOST=2.1,PROLO_NL_BANK=0.05,TW_IJ=0.077,TW_JK=0.077
X-Ziggo-Spam-Status: No
X-Spam-Flag: No
Original-recipient: rfc822;stik@casema.nl
X-Spam-Status: No
X-Antivirus: AVG for E-mail 2013.0.2805 [2637/6003]
X-AVG-ID: ID328494AF-7428420E
02-02-2013, 13:35 door Anoniem
Voor de derde keer in 1 week het volgende bericht ontvangen:
Uw bankrekening is geblokkeerd
Wat moet u doen?
controleer of de door u gewijzigde gegevens kloppen.
https://www.abnamro.nl/logon/identification.html
Bij voorbaat dank voor uw medewerking tijdens dit proces.
LETOP?
Bewaar deze brief/e-mail bij uw andere bank papieren.
Zo hebt u belangrijke informatie over uw ABN AMRO bij de hand.
Met vriendelijke groet

Jikke van den Berg
ABN AMRO NV
Afdelking internet veligheid
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.