responstijd, is meestal nooit een probleem. Een automatisch reactie is al vaak voldoende (hoe lullig het ook klinkt)
Vervolgens, als je met meerdere partijen moet samen werken, dat heb je met alle partijen een overeenkomst. Met daar in de contact nummers en personen van de des betreffende bedrijven.
Mijn ervaring met de overheid is, als volgt.
Ik ben eerste aanspreek punt, aangezien ik ook het beheer doe van de server.
Als ik een probleem zie. Gaat er als eerste een email uit naar een gezamelijk email adres.
Vervolgens onderzoek ik waar het probleem zich afspeelt. Dit zie je vaak snel genoeg.
Vervolgens coördineer, ik de te nemen acties. Dus de des betreffende mensen (wakker) bellen en er zorg voor te dragen, dat deze mensen hun werk gaan doen.
Ondertussen word elke actie, via het gezamelijke email adres, vermeld.
Tot het probleem opgelost is. Welke ook weer gemailt wordt.
Vervolgens, stap je over op de vervolg proceduren. Het uitzoeken waarom het probleem ontstaan is, wat er gedaan is, en hoe het inde toekomst voorkomen kan worden (als dit mogelijk is)
Dit rapport gaat vervolgens weer naar alle partijen.
Daarna, ga de de opdrachten die, vanuit het rapport naar voren komen (mits de klant er mee eens is) monitoren, zodat deze tijdig opgepakt worden.
De kern van dit verhaal is. Je heb 1 partij nodig, die de verantwoording neemt, om alle andere partijen aan te sturen.
Deze proceduren neem je op in je SLA. En ja, er is actieve toezicht nodig, om er voor te zorgen dat alle partijen zich aan de SLA houden!