Door Spiff 26-03-2015 00:00 uur: Door _kraai__, 22:53 uur:
Ik heb zelf ook nog een keer getest en krijg nu geen melding meer van Microsoft SmartScreen als ik www.sitecom.com of https://www.sitecom.com bezoek.
Ik kan dat bevestigen.
Wellicht was er eerder sprake van een Internet Explorer SmartScreen false positive.
Of er was een tijdelijk probleem met sitecom.com dat nu inmiddels is opgelost. Maar een false positive ligt wellicht meer voor de hand.
Bedankt voor je bevestiging Spiff dat bij jou ook sitecom.com geen melding meer oplevert,
Door Anoniem 26-03-2015 13:59 uur: Wees ook bedacht op "typosquatting".
Wat is typosquatting?
Sommige boeven registreren een malafide website met een URL die maar één lettertje verschilt van een normale bekende website. En als jij dan per ongeluk de "juiste" typo (typfout) maakt, en je hebt dit niet door, dan kun je nietsvermoedend op zo'n valse website terecht komen.
Door Spiff 26-03-2015 14:33 uur:
Ik kon zonder typo _kraai__'s ervaring met Internet Explorer SmartScreen reproduceren, althans, gisteravond 19:33 uur. Later bleek het probleem verholpen.
Zoals ik 00:00 uur zei, wellicht was er eerder sprake van een Internet Explorer SmartScreen false positive. Of er was een tijdelijk probleem met sitecom.com dat later inmiddels was opgelost.
Ik heb een aantal maal geprobeerd de website van Sitecom te bereiken, zoals ik beschreef in mijn startpost heb ik meerdere keren het adres ingetypt, dat ik meerdere malen de zelfde typo zou maken zou toch stom toeval zijn. Maar aangezien ook Spiff het probleem kon reproduceren zonder typfout zal het toch inderdaad zoals Spiff omschrijft, een false positive zijn geweest van Microsoft SmartScreen of een probleem met de website van Sitecom wat is opgelost.
Evenzogoed toch bedankt voor het meedenken Anoniem 13:59 uur
p.s. ik zet maak even een aanvulling in mij startpost dat Microsoft SmartScreen geen melding meer weergeeft.