image

Verzekeraar wil gezond personeel en klanten via Apple Watch

woensdag 28 september 2016, 09:34 door Redactie, 23 reacties

De Amerikaanse zorgverzekeraar Aetna is een nieuw programma gestart om personeel en klanten via de Apple Watch gezond te maken. 50.000 werknemers van het bedrijf die aan het gezondheidsprogramma van Aetna meedoen zullen een gratis Apple Watch ontvangen, om ze zo aan te moedigen een productiever en gezonder leven te laten leiden. Ook zal de smartwatch met korting aan klanten worden aangeboden.

De zorgverzekeraar wil daarnaast verschillende gezondheids-apps voor de iPhone, iPad en Apple Watch lanceren die mensen bij het "beheren" van hun gezondheid moeten helpen. Het gaat dan om apps die mensen herinneren om hun medicatie te nemen, het makkelijker maken om een zorgrekening te betalen en helpen bij het opstellen van gepersonaliseerde gezondheidsplannen. De apps zullen begin volgend jaar beschikbaar worden. Of de apps gegevens van personeel en klanten zullen verzamelen en wat de verzekeraar met deze data zal doen laat Aetna niet weten.

Reacties (23)
28-09-2016, 09:46 door Anoniem
Gezondheid en draadloos gaat niet zo goed samen.
28-09-2016, 09:56 door Anoniem
Krijgen de niet-Applegebruikers er dan ook een iPhone of iPad bij? Er zijn ook alternatieven die niet gebonden zijn aan specifieke telefoonfabrikanten.
28-09-2016, 10:10 door Anoniem
Niet meer leven, maar geleefd worden
28-09-2016, 10:14 door Anoniem
Zorgverzekeraar die klanten en personeel iets aanbied wat hun gezondheid monitort ???!!!
Personeel kun je monitoren wat betreft hun (arbeids) activiteiten en mogelijke risico op verzuim.
Klanten kun je monitoren op risico.
En dat gaan we dus vrijwillig doen, sterker nog ze laten de klanten vrijwillig betalen voor een smartwatch.

Wat een wereld creëren we en willen we zelf in deelnemen.
28-09-2016, 10:27 door Anoniem
Kunnen ze niet beter gratis fruit verstrekken?
28-09-2016, 10:50 door Reinder
Waarom zulke negatieve reacties hierboven? Zolang a) deelname niet verplicht is, en b) er geen gegevens verzameld worden waar geen expliciete toestemming voor gegeven is en c) het niet meedoen aan het programma niet leidt tot hogere premies is er toch weinig aan de hand? Er staat nergens dat die dingen gaan gebeuren, zo te zien denkt die verzekeraar dat hij medische kosten kan uitsparen door preventie, er zit waarschijnlijk een goede business-case achter, je kan een boel van die klokjes kopen voor de prijs van een ziekenhuisopname en dubbele bypass-operatie. Ik kan me goed voorstellen dat er een boel mensen zijn die graag zo'n ding willen om hen te helpen bij het sporten of nemen van medicijnen. Niet alleen sportende jongeren, maar ook bijvoorbeeld vergeetachtige ouderen. Ik stel voor dat we gaan klagen als blijkt dat punten a,b of c waar blijkt.
28-09-2016, 11:14 door Anoniem
Over tien jaar krijg je verplicht een chip geïmplanteerd als je een verzekering wilt met wat dan een redelijke premie moet voorstellen. Dit is een eerste stap met een bling ding als lokkertje..
28-09-2016, 11:31 door Anoniem
Door Reinder: Waarom zulke negatieve reacties hierboven? Zolang a) deelname niet verplicht is, en b) er geen gegevens verzameld worden waar geen expliciete toestemming voor gegeven is en c) het niet meedoen aan het programma niet leidt tot hogere premies is er toch weinig aan de hand? Er staat nergens dat die dingen gaan gebeuren, zo te zien denkt die verzekeraar dat hij medische kosten kan uitsparen door preventie, er zit waarschijnlijk een goede business-case achter, je kan een boel van die klokjes kopen voor de prijs van een ziekenhuisopname en dubbele bypass-operatie. Ik kan me goed voorstellen dat er een boel mensen zijn die graag zo'n ding willen om hen te helpen bij het sporten of nemen van medicijnen. Niet alleen sportende jongeren, maar ook bijvoorbeeld vergeetachtige ouderen. Ik stel voor dat we gaan klagen als blijkt dat punten a,b of c waar blijkt.

Reinder, de reacties zijn waarschijnlijk gebaseerd op de ervaringen uit het verleden. Je hebt gelijk, maar helaas blijken beloften uit het verleden geen garantie voor het heden of de toekomst. Zie Facebook/Whatsapp.Verder hebben verzekeringen de naam, vooral in de VS, dat ze erg gericht zijn op kostenontwijking.
28-09-2016, 11:50 door Anoniem
Door Reinder: Waarom zulke negatieve reacties hierboven? Zolang a) deelname niet verplicht is, en b) er geen gegevens verzameld worden waar geen expliciete toestemming voor gegeven is en c) het niet meedoen aan het programma niet leidt tot hogere premies is er toch weinig aan de hand? Er staat nergens dat die dingen gaan gebeuren, zo te zien denkt die verzekeraar dat hij medische kosten kan uitsparen door preventie, er zit waarschijnlijk een goede business-case achter, je kan een boel van die klokjes kopen voor de prijs van een ziekenhuisopname en dubbele bypass-operatie. Ik kan me goed voorstellen dat er een boel mensen zijn die graag zo'n ding willen om hen te helpen bij het sporten of nemen van medicijnen. Niet alleen sportende jongeren, maar ook bijvoorbeeld vergeetachtige ouderen. Ik stel voor dat we gaan klagen als blijkt dat punten a,b of c waar blijkt.
't is wel Amerika hè.
28-09-2016, 11:54 door Anoniem
Goed punt Reinder.

Gezien de stand van zaken in de security en privacy wereld zou ik het omdraaien.
Eerst zeker weten dat ze punt a, b en c uberhaupt in het vizier hebben. En er ook
op letten.

Altijd sceptisch zijn in deze gevallen.
28-09-2016, 12:50 door Reinder
Tja. Een paar punten nog, ter overdenking. Kostenontwijking zal er zeker mee te maken hebben, maar zoals ik al zei zit er wellicht een goede business-case achter en is dit een kostenbesparende maatregel. Voorkomen is nu eenmaal goedkoper dan genezen. Ik verwacht niet dat zo'n verzekeraar een filantropische instelling is, ik denk oprecht dat dit goedkoper zal zijn voor ze want anders zouden ze het niet doen. Ik ben zeker sceptisch, en je moet waakzaam zijn, maar tegelijkertijd vind ik ook dat je goede initiatieven niet gelijk met kritiek de grond in moet duwen maar de kans moet geven om zich te bewijzen. Natuurlijk moet je ook lering trekken uit ervaringen uit het verleden, maar die moet je niet goede ontwikkelingen in de weg laten zitten, die moet je gebruiken om waakzaam te blijven. Het beeld over de VS dat hier leeft is in mijn ervaring ook verkeerd. Er wordt snel gedaan alsof Amerikaanse bedrijven allemaal corrupte, frauderende, liegende boevenbendes zijn die vooraf doelbewust proberen mensen om te tuin te leiden om daarna fijn in de verzamelde data te gaan graaien. In de realiteit is het natuurlijk zo dat je ook in de VS bedrijven hebt die voor zichzelf een maatschappelijke rol zien, en nergens ter wereld worden bedrijven zo hard door de publieke opinie en het juridisch systeem aangepakt als ze hun beloftes breken ( het waren toch ook weer die yanks die nodig waren om het balletje aan het rollen te brengen bij de tour de doping, de fifa, sjoemeldiesels waarvan achteraf heel Europa wist dat zo zat maar niets zei, GM, General Electric, Boeing etc.). Ik zou zeggen: volg het goed, blijf waakzaam, let goed op wat de voorwaarden zijn en hoe de data gebruikt wordt, maar geef een bedrijf ook de kans om op een innovatieve manier kosten te besparen.
28-09-2016, 13:31 door johanw - Bijgewerkt: 28-09-2016, 13:31
Door Reinder:en nergens ter wereld worden bedrijven zo hard door de publieke opinie en het juridisch systeem aangepakt als ze hun beloftes breken
Nou, waar blijft de Amerikaanse actie op het delen cvan WhatsApp met Facebook dan, waarvan ze beloofd hadden dat ze het niet zouden dioen?

( het waren toch ook weer die yanks die nodig waren om het balletje aan het rollen te brengen bij de tour de doping, de fifa
Who cares? Als die wielrenners zichzelf kapot willen spuiten moeten ze dat vooral doen wat mij betreft.
sjoemeldiesels waarvan achteraf heel Europa wist dat zo zat maar niets zei
Dat vind Duitsland niet zo leuk, en Amerikanen rijden sowieso weinig in stinkdiesels. Het is dat de leasesector het hier een beetje verplicht stelt.
28-09-2016, 15:41 door Anoniem
Een kennis van me installeerde gisteren een health app op haar iphone.
Blijkt dat de iphone tenminste 7 dagen lang allerlei informatie opgeslagen heeft waar app uit kon putten.
Stazi zou dit soort apparaten magisch noemen, net als de marketing afdeling van Apple...

Apple is evil, heeft alleen een betere marketing afdeling dan de nazi's en google en Microsoft bij elkaar opgeteld...
Maarja, dat is niet zo moeilijk als je een iphone met de hardware van een Samsung Galaxy S2 kunt verkopen voor bijna 600 euro en je 90% van de belastingen ontduikt...
28-09-2016, 18:42 door karma4
Apple beweerde dat health gegevens nooit gedeeld zouden gaan worden. Nu gaat een verzekeringsbedrijf dat eisen.
Als werknemer is er van vrije keus niet echt sprake. Zeker in de VS niet. Werknemersrechten bestaan niet (you are fired.)

In de Liberale wereld is het goed voor je zelf zorgen. Ik zie de merkverslaving met all manipulatie aan het werk.
Narcisme en machiavelisme zij al herkenbaar. Dan is het opletten dat er geen psychopaat macht krijgt.
28-09-2016, 20:40 door Anoniem
Door karma4: Apple beweerde dat health gegevens nooit gedeeld zouden gaan worden. Nu gaat een verzekeringsbedrijf dat eisen.
Als werknemer is er van vrije keus niet echt sprake. Zeker in de VS niet. Werknemersrechten bestaan niet (you are fired.)

In de Liberale wereld is het goed voor je zelf zorgen. Ik zie de merkverslaving met all manipulatie aan het werk.
Narcisme en machiavelisme zij al herkenbaar. Dan is het opletten dat er geen psychopaat macht krijgt.

Zweefzweefzweef

Wees gerust, jij krijgt geen macht.
28-09-2016, 23:20 door karma4 - Bijgewerkt: 28-09-2016, 23:21
Door Anoniem: ...
Zweefzweefzweef
Wees gerust, jij krijgt geen macht.
Maak je niet druk, ben ik ook niet op uit. Wens echter geen last te krijgen van die nare combinatie bij sommingen.
29-09-2016, 06:30 door Anoniem
Data blijft belangrijk punt van aandacht. Wel zeer interessant initiatief. Want bewustwording van de invloed die onze leefstijl heeft op onze gezondheid en vitaliteit is essentieel om de juiste keuzes te maken voor jezelf en je kinderen als je die hebt. In mijn opinie is bewustwording de eerste en belangrijkste stap in reductie van zorgkosten (Ruim 90 miljard in 2015). Confronterend idee dat uiteindelijk niet de overheid, zorginstellingen, voedingsindustrie, verzekeraars en/of de farmaceutische industrie verantwoordelijkheid zijn voor torenhoge kosten. Dit ben zijn wij zelf, door de keuzes die wij maken. Elke dag weer.
29-09-2016, 08:43 door [Account Verwijderd]
Door Reinder: Waarom zulke negatieve reacties hierboven? Zolang...knip... het niet meedoen aan het programma niet leidt tot hogere premies is er toch weinig aan de hand?

Word wakker!...

Vanaf het moment dat een ziektenkostenverzekering in handen komt/kwam van commerciele belangenverstrengeling is het verborgen agendapunt: zoveel mogelijk kennis bemachtigen van een client=te verzekeren goed. Ja je leest het goed: je bent een te verzekeren waarde/object en dat moet zo voordelig mogelijk uitpakken voor willekeurig welke verzekeringsmaatschappij.
Hoe meer kennis hoe scherper de premie. En dat 'scherp' dient vooral de assurantiemaatschappij. In het geval van de verzekerde is het - plat verwoord - commerciele praatjesmakerij, om jou vooral hun zorgverzekering te laten kiezen.
29-09-2016, 10:51 door [Account Verwijderd]
Door Anoniem: Data blijft belangrijk punt van aandacht. Wel zeer interessant initiatief. Want bewustwording van de invloed die onze leefstijl heeft op onze gezondheid en vitaliteit is essentieel om de juiste keuzes te maken voor jezelf en je kinderen als je die hebt. In mijn opinie is bewustwording de eerste en belangrijkste stap in reductie van zorgkosten (Ruim 90 miljard in 2015). Confronterend idee dat uiteindelijk niet de overheid, zorginstellingen, voedingsindustrie, verzekeraars en/of de farmaceutische industrie verantwoordelijkheid zijn voor torenhoge kosten. Dit ben zijn wij zelf, door de keuzes die wij maken. Elke dag weer.

Je hebt helemaal gelijk. Die bewustwording hebben mensen op bijstandsminimum ook elke week als zij de weekmarkt aflopen voor orgaanvlees per kilo of enkele min of meer slijmerige preien voor in de soep van de dag. Of vallen die buiten de boot in jou idee- fixe van het Nederlandse gezondheids eldorado?
29-09-2016, 23:28 door Anoniem
"Je hebt helemaal gelijk. Die bewustwording hebben mensen op bijstandsminimum ook elke week als zij de weekmarkt aflopen voor orgaanvlees per kilo of enkele min of meer slijmerige preien voor in de soep van de dag. Of vallen die buiten de boot in jou idee- fixe van het Nederlandse gezondheids eldorado?"

Uiteraard heb ik gelijk!
30-09-2016, 03:15 door Anoniem
Door Aha:
Door Anoniem: Data blijft belangrijk punt van aandacht. Wel zeer interessant initiatief. Want bewustwording van de invloed die onze leefstijl heeft op onze gezondheid en vitaliteit is essentieel om de juiste keuzes te maken voor jezelf en je kinderen als je die hebt. In mijn opinie is bewustwording de eerste en belangrijkste stap in reductie van zorgkosten (Ruim 90 miljard in 2015). Confronterend idee dat uiteindelijk niet de overheid, zorginstellingen, voedingsindustrie, verzekeraars en/of de farmaceutische industrie verantwoordelijkheid zijn voor torenhoge kosten. Dit ben zijn wij zelf, door de keuzes die wij maken. Elke dag weer.

Je hebt helemaal gelijk. Die bewustwording hebben mensen op bijstandsminimum ook elke week als zij de weekmarkt aflopen voor orgaanvlees per kilo of enkele min of meer slijmerige preien voor in de soep van de dag. Of vallen die buiten de boot in jou idee- fixe van het Nederlandse gezondheids eldorado?
Als die mensen niet zo veel geld zouden uitgeven aan honden/kattenvoer, sigaretten, café, scooters, brommers, smartphones en ja, zelfs auto's, dan hadden ze geld genoeg voor gezonde voeding!
30-09-2016, 03:23 door Anoniem
Door Anoniem: Data blijft belangrijk punt van aandacht. Wel zeer interessant initiatief. Want bewustwording van de invloed die onze leefstijl heeft op onze gezondheid en vitaliteit is essentieel om de juiste keuzes te maken voor jezelf en je kinderen als je die hebt. In mijn opinie is bewustwording de eerste en belangrijkste stap in reductie van zorgkosten (Ruim 90 miljard in 2015). Confronterend idee dat uiteindelijk niet de overheid, zorginstellingen, voedingsindustrie, verzekeraars en/of de farmaceutische industrie verantwoordelijkheid zijn voor torenhoge kosten. Dit ben zijn wij zelf, door de keuzes die wij maken. Elke dag weer.
Dus wij kiezen voor vervuild water (chloor, medicijnresten), troep in voeding (onnodige ongezonde toevoegingen), en gif (bestrijdingsmiddelen) op fruit en groente? Ik dacht het niet...
01-10-2016, 08:42 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Data blijft belangrijk punt van aandacht. Wel zeer interessant initiatief. Want bewustwording van de invloed die onze leefstijl heeft op onze gezondheid en vitaliteit is essentieel om de juiste keuzes te maken voor jezelf en je kinderen als je die hebt. In mijn opinie is bewustwording de eerste en belangrijkste stap in reductie van zorgkosten (Ruim 90 miljard in 2015). Confronterend idee dat uiteindelijk niet de overheid, zorginstellingen, voedingsindustrie, verzekeraars en/of de farmaceutische industrie verantwoordelijkheid zijn voor torenhoge kosten. Dit ben zijn wij zelf, door de keuzes die wij maken. Elke dag weer.
Dus wij kiezen voor vervuild water (chloor, medicijnresten), troep in voeding (onnodige ongezonde toevoegingen), en gif (bestrijdingsmiddelen) op fruit en groente? Ik dacht het niet...

Als je je niet bewust bent van de keuzes die je maakt en welke impact die hebben op jouw en je omgeving kunnen dat de gevolgen zijn. We kiezen er niet bewust voor. Het is een gevolg van onze onbewuste keuzes. Bijvoorbeeld de we vaak het goedkoopste product/voedsel kiezen en kiezen voor maximaal gemak. Prima keuzes, alleen hebben ze ook invloed op de productie processsen en gezondheid en dat zijn factoren die bijdragen aan vervuild water en misstanden in onze voedselproductie.

Ontopic: een device kan interessant hulpmiddel zijn om meer inzicht in je levensstijl te krijgen.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.