Door MathFox: Zodra je een factuur krijgt van een bedrijf voor iets dat je niet besteld hebt; een vriendelijk briefje sturen met de mededeling dat jij niet de besteller bent van de zaken op factuur #nummer# en of ze de rekening naar het juiste adres willen sturen. Zo'n rekening nooit betalen; geld terugkrijgen is lastig, als het je al lukt.
Mocht het bedrijf gaan dreigen met deurwaarders en de rechter; je poot stijf houden dat jij niet besteld hebt werkt.
P.S. Als de spullen bij jou bezorgd zijn sta je een stuk zwakker.
Dreigen met deurwaarders is een ding, maar als de factuur daadwerkelijk is overgedragen aan een echte deurwaarder, *direct betalen* en daarna gaan klagen.
ik heb 2 jaar voor een deurwaarder gewerkt, die maken van een factuur van een tientje binnen een paar weken een factuur van een paar honderd euro. En dan kun je nog zoveel poten stijfhouden, deurwaarderskosten die gemaakt worden, worden betaald.
Ga in zo'n geval telefonisch in overleg met de deurwaarder, vraag om een dossiernummer, en laat alle afspraken per mail bevestigen, snap de afspraken, en houd je dan vooral aan die afspraken.
niet betalen aan degene die je factuur aan de deurwaarder gaf, want dan cashed die 2 keer, en heb je nog steeds een vordering van de deurwaarder.
Zorg ervoor dat jouw boosheid/rechtvaardigheidsgevoel/koppigheid je geen honderden euro's kost.
Daklozen kunnen je vertellen dat dat meestal begint met het niet meer lezen van post, of het vinden dat je ergens gelijk in hebt.