Door Anoniem: Geen DigiD gebruiken bespaart dus ook nog eens bedrijven/instellingen veel geld. Goede reden om het dus niet te gebruiken. Afgezien van dat het uit oogpunt van jouw privacy sowieso geen DigiD gebruiken verstandig is.
Dus iedereen moet het wiel maar opnieuw gaan uitvinden? Waarbij iedereen een andere oplossing kiest, bij iedere omgeving een aparte gebruikersnaam/wachtwoord moet onthouden.
Lekker klant (on)vriendelijk, en goedkoper.
Wat is er trouwens mis met de privacy van DigiD? Ik zie echt geen privacy issues, dus verklaar je eens nader.
Door Anoniem: DigiD gebruikt hopeloos achterhaalde technieken en principes, waarom zou iemand dit uberhaupt willen gebruiken laat staan voor betalen.
Waarom?
Centrale inlog omgeving, goed te koppelen met andere systemen. Persoonlijk vind ik DigiD echt perfect werken.
Ik gebruik zelfs mijn browser op mijn telefoon nu vaker, omdat het inloggen een gemakkelijker werkt, dan op mijn laptop.
Al werkt die interactie ook gewoon perfect.
Er moet gewoon een wet komen die regelt dat iedereen zelf moet betalen voor elke succesvolle authenticatie.
Waarom?
Zoals het nu gaat moeten mensen die wel hun verstand gebruiken (en gedegen algernatieven gebruiken) meebetalen aan iedereen die de wanproducten van Logius gebruikt.
Ik zie voornamelijk "De beste stuurlui staan aan wal" opmerkingen, zonder ook maar enig idee te hebben, waaraan DigiD moet voldoen.
Ik zie juist een heel goed en gebruikersvriendelijk ontworpen inlog systeem, wat goed te ondersteunen is.
Hoezo geen kartelvorming?
Hoezo domme opmerkingen?
Is onde overheid trouwens ook niet een kartelvorming? Heb je ook geen keuze in.
Door Anoniem:
Inlog in eigen beheer is gratis. In geval van communicatie bouw je iets waarbij de klant ook direct kan reageren. Klantvriendelijk waardoor je minder contactmomenten met de klant hebt. Nog meer kosten besparen en klanten praten positief over je.
Eigen beheer, betekent ook dat je alles zelf moet regelen, bouwen en ondersteunen. Ik zie eigenlijk alleen maar meer dure kosten voorbij komen en voornamelijk veel klantvriendelijkheid. Krijg ik ineens 20 inlogcodes er bij, die ik allemaal moet onthouden.
Ik denk dat de meeste klanten dan juist een stuk onvriendelijker over je gaan praten, omdat inloggen veel meer werk voor ze geworden is.
Ik vind het heerlijk als ik automatisch kan inloggen, vanuit bijvoorbeeld Google (Apps). Ik hoef alleen mijn google omgeving maar goed te beveiligen. Of mijn Microsoft.
Ik heb nu zoveel accounts, dat dit echt niet meer fijn werkt.
Eigen Beheer is eigenlijk veel duurder, onveiliger en vooral klant
onvriendelijk.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn zorgverzekeraar (CZ) kan niks digitaal regelen (heb geen DigiD), per mail willen je ze niet helpen, daar dien je een klacht over in, moet alsnog bellen, dan word je ook niet geholpen, weer een klacht indienen etc..
Als ze het gevraagde gewoon digitaal beschikbaar maken zou hoop centjes besparen (blijkbaar hebben ze liever niet dat je gespecificeerde facturen inziet).
Dan neem je DigiD? Probleem opgelost. Wil je geen DigiD, dat kan, maar dan loop je toch tegen problemen aan.
Mail is nu ook niet echt veilig, dus goede actie van CZ.
En de informatie is toch ook Digitaal beschikbaar? Achter een inlogportaal met DigiD.
Je kunt dan je kop in het zand steken, maar je komt vanzelf ergens stenen tegen in het zand.