Mooi om te zien, dat vele eigenlijk geen idee hebben hoe een ziekenhuis nu eigenlijk werkt. Maar wel met oplossingen komen.
Typisch klaverblad advies. Iets bedenken, maar eigenlijk niet eens weten hoe iets nu eigenlijk gebruikt wordt.
Door majortom: Dit geeft ook weer precies aan waar het ook mis gaat met bijvoorbeeld het LSP. Als je je gegevens met een organisatie deelt dan kan ineens de hele organisatie erbij. En keer op keer blijkt dat de autorisaties in die systemen niet op orde zijn waardoor er veel te veel mensen bij kunnen die niets met de behandeling te maken hebben. Dat is dan ook precies de reden waarom ik de gegevens niet deel via het LSP. Pas wanneer dit delen veel gerichter kan (bijvoorbeeld alleen met de behandelend arts) denk ik erover na: tot die tijd wordt mijn data niet gedeeld.
Sorry maar je laat duidelijk zien, dat je niet echt begrijpt hoe een ziekenhuis werkt, hoe complex bijvoorbeeld behandelingen zijn of hoeveel medewerkers dan aan de behandeling werken.
Wie is bijvoorbeeld je behandelt arts? Die laat een bijvoorbeeld een bloedonderzoek doen. Je hebt dan zo maar met diverse afdelingen en mensen te maken. Even een longfoto en meteen ook een echo.
Second opinion, vakantie/afwezig, even overleg met de dienstdoende zuster.
Ik ben toen ik de keren in het ziekenhuis moest zijn, zeer blij met hoe effectief het ziekenhuis werkt. Blijkbaar heb jij nog nooit echt zorg nodig gehad.
De medewerkers liepen tijdens een steekproef tegen de lamp
Waarom zit hier niet fatsoenlijke monitoring overheen wanneer de autorisaties zo bagger zijn ingericht als mitigerende maatregel?
Dit was juist actief en werkte perfect, daarom kwam dit naar voren.
Door Anoniem: Dat is niet hoe een ziekenhuis werkt. Voorbeeld: soms (uh, vaak) gaat een patient van afdeling A naar afdeling B. De ontvangende afdeling moet dan weten wat voor patient ze binnen krijgen. De patient staat dan nog niet op hun lijst, maar het is toch echt noodzakelijk dat ze in het dossier kunnen. Idem met processen als kwaliteit en veiligheid m.b.t. kwaliteitsrapportages, planning van patienten, patientenvervoer en zo kan ik nog wel even door gaan. 100% afscherming is in een ziekenhuiscontext simpelweg niet mogelijk.
Dan passen ze hun werkwijze maar aan. Als ze je tv abbo van bed A naar bed B kunnen aanpassen terwijl ze je verplaatsen dan kan dit ook.
Of jij gaat begrijpen hoe een ziekenhuis werkt? Of stopt gewoon met oplossingen te bedenken waar jij geen kennis van hebt?
Door Anoniem:
Ik wist niet dat patiënten een persoonlijk tv-abonnement hebben, maar als dat klopt is het niet vergelijkbaar met een patiëntendossier inzien door iemand die er onvoorzien voor een noodsituatie bij wordt gehaald. Dat abonnement kan ook wel een kwartiertje later geregeld worden, daar telt niet elke seconde.
Iemand die er in een nood situatie bijgehaald wordt is niet een werknemer op de afdeling, maar iemand gespecialiseerde kennis. Die komt niet uit het niets maar wordt er bijgehaald, dan kan ook worden aangegeven dat hij er bijgehaald is -> auth. Kan zelfs door zijn/haar pas even langs een scanner te halen.
Even aangegeven.... Tijdens een noodsituatie..... Je begrijpt dus echt niet hoe zorg nu eigenlijk werkt?
Als degene die de patiënt verplaatst dat zelf op dat moment kan instellen dan komt dat overeen met een zorgmedewerker die voor zichzelf ter plekke toegang tot een patiëntendossier kan regelen op het moment dat de inzage nodig is. Als dat kan heb je de toegangsbeveiliging die je wilt niet meer, dan kan iedereen erbij, en kom je weer uit op achteraf controleren of die toegang terecht was.
Zij die de patient verplaatsen hebben niets anders dan een telefoon en een geeltje en krijgen opdracht om patient a naar locatie B te verplaatsen. Verder doen en kunnen ze niets met de patient.
Bij verplaatsen komt de opdracht behandelende artsen, die houden bij wat en waarom. En als die aangeven dat patien van A naar B gaat dan gaat de toegang tot het dossier ook van A naar B.
Of de zusters regen dit allemaal met de zusters van de andere afdeling.