Door Anoniem:
[..]
Maar het zou allemaal niet nodig hoeven zijn je leidingevende in combinatie van personeelszaken is verantwoordelijk voor dit soort situaties. Beste is boel gewoon laten crashen in plaats half zelf op te lossen. Zodra er echt geld gemoeid mee gaat wordt men vanzelf wakker bij management en kan er heel makkelijk nagegaan worden wie schuld heeft aan de screwups.
Sollicitatie : neemt iniatief, zelfsturend, pro-actief .
Werkelijkheid : heeft niet het lef om een probleem aan te kaarten maar leunt achterover en laat de boel de shit in draaien.
Onderknuppels - altijd zeiken dat ze geen micromanager willen, dat management niks kan en niks toevoegt, maar toch verwachten dat een manager precies in detail weet wat niet goed gaat , die problemen oplost - maar het probleem actief aankaarten en management de kans geven er wat aan te doen , ho maar.
man man man.
Ook voor management en HR begint het toch echt met het probleem aankaarten. En het is wel ontzettend laf om te wachten totdat de boel in de shit gedraaid omdat bij de chef melden dat de slaper niks oppakt van de overdracht te moeilijk is.
Zo heb ik een keer een groot project laten stranden doordat de responsibles niet goed backup management deden herhaaldelijk gewaarschuwd waren en vervolgens toen ze door een foutieve overschrijving in de shit kwamen heb ik ze laten garen in hun sop. Ik had waarschijnlijk de boel kunnen redden door handmatig terugplaatsingen maar waarom zou ik. Ze hadden perfecte tools ervoor en het was hun verantwoordelijkheid netjes om te gaan met de data.
Ok, tenminste gewaarschuwd - alleen de responsibles ?. Om het helemaal af te maken had ook een laagje management (of project manager) nog wel even de waarschuwing mogen krijgen .
Dat je bij een 'told you so' geval niet halfwas andermans falen gaat zitten fixen of voorkomen is wel wat voor te zeggen.
Maar beter 'TOLD you so' dan alleen aan de koffie automaat de visionair uit hangen.
Ik zie gewoon teveel angsthazen die alleen op een forum hun mond durven open doen, maar op de plek waar het misgaat hun mond houden .
Dus voor deze TS - zorg maar dat je bewijs hebt, en ga maar naar de chef . Doen ze er niks mee , is het niet (meer) jouw probleem. Niks doen maakt het falen voor een stukje jouw 'schuld' . Des te meer aangezien de slaper blijkbaar ontkent en zegt dat jij voortijdig uit de overdracht stapt. Wat moet een chef nou, als de ene zegt "hij slaapt, dus ik ga iets anders doen" en de ander zegt " ik was er klaar voor, maar hij gaat telkens eerder weg" ?
Alleen maar jou op je blauwe ogen (of track record) geloven ?
Denk jezelf in de schoenen van die chef - en vraag wat die moet weten om zo'n probleem te kunnen aanpakken.
Het begint bij melden DAT er een probleem is.
Babysitten in bedrijven is gewoon niet slim. Laat ze maar de spreekwoordelijke vork in het stopcontact steken.
Toch liever nadat je goed gewaarschuwd hebt 'das niet handig'.