Door karma4: Door Anoniem: Dat is dan voor jouw rekening, oftewel 'hineininterpretieren'.
Er zijn namelijk bij statistisch onderzoek noodzakelijkerwijs valspositieven, net zoals valsnegatieven. Het gaat om proportionaliteit.
Je hebt er echt weinig van begrepen, als er een voorselectie gemaakt wordt wat de beste opties zijn dan is een lift van 1 op 100.000 naar 1 op 100 een fantastische resultaat waar handhavers wat mee kunnen.
Dat klopt, maar deze cijfers liggen bij CSS i.c.m. met kinderporno héél anders (veel ongunstiger). De voorselectie, die bestaat uit de door CSS geselecteerden, is dermate groot dat het
niet meer werkbaar is. De noodzaak om deze groep te verkleinen, wordt door de expertgroep expliciet benoemd (net zoals jij ANPR camera's op
geselecteerde locaties zet - en nee, ik pleit er niet voor om die dingen lukraak neer te zetten, dat heb je verkeerd begrepen; ik had het over de werking van statistiek/ steekproeftechniek; jij gebruikt geen statistiek):
"False positives are also -naast de combinatie met AI voor de detectie van nieuw CSAM materiaal- an inevitability when it comes to the use of detection technologies -- even for known CSAM material.
The only way to reduce this to an acceptable margin of error would be to only scan in narrow and genuinely targeted circumstances where there is prior suspicion, as well as sufficient human resources to deal with the false positives -- otherwise cost may be prohibitive given the large number of people who will be needed to review millions of texts and images. This is not what is envisioned by the European Commission’s proposal." (Brief 1, underlined toegevoegd)
N.a.v. dit expertvoorstel "to generate more targeted detection orders", dus om een meer gerichte voorselectie te creëeren, komt de EU met (twee) ideeën hoe dit te doen. Deze worden door de experts in brief 2. besproken en ongeschikt bevonden.
"Therefore, upon implementation, the envisioned limitations associated with
risk categorization do not necessarily result in better user discrimination or targeting, but in essence have the same effect for users as a blanket detection regulation." (underlined toegevoegd)
En waaraan dus toegevoegd kan worden: met dezelfde onwerkbaarheid qua aantallen valspositieven als gevolg. Daarmee zijn jouw onderstaande effectiviteits- en werkbaarheidscriteria beantwoord.
Dat je in een voorselectie zit mag dan vals positief heten, het gaat om wat het eindresultaat is en of dat werkbaar is.
De vals negatieven kunnen veel belangrijker zijn.
Ter vergelijk ANPR camera's leveren het beste resultaat waar en het voorkomen en het gevaar het grootste is.
Jij zou eisen dat die dingen willekeurig over elke weg gezet moeten worden ook om slingerende dijk die beperkt toegankelijk is. Proportionaliteit leg ik met dat vergelijk uit waarom je wegen discrimineert met zo'n inzet juist wegens de proportionaliteit.
Met luchtvaart en reizen is vrijwel 99.999% met alle controles vals positief. De impact van een enkele vals negatief is te groot. Ook hier de proportionaliteit is een gevolg van risico en impact.
Het klopt dat proportionaliteit te maken heeft met risico en impact en dat is precies de reden waarom CSS door de expertgroep wordt afgewezen.
1/ De impact van CSS op het persoonlijke leven van mensen
is niet te vergelijken met, lees:
van een andere dimensie dan:
-de impact die het fotograferen van autokentekens op de openbare weg heeft op iemands leven, of
-de impact die de controle van vliegtuigpassagiers op hun persoonlijke leven heeft.
Met andere woorden, wanneer hier
valspositieven optreden dan is de schade verwaarloosbaar; dat is overigens ook de reden waarom de snelheid van
heel veel auto's gemeten wordt en waarom
alle vliegtuigpassagiers gecontroleerd worden. Bij de vliegtuigcontrole speelt inderdaad mee dat de kans op een
valsnegatief (een terrorist die niet gesignaleerd wordt) tot nul gereduceerd moet worden (streven).
2/ Het exorbitant hoge aantal valspositieven dat CSS bij het opsporen van kinderporno heeft is op zichzelf al een reden om het instrument wegens ongeschiktheid af te wijzen, het discrimineert onvoldoende c.q. wijst teveel onschuldigen aan als schuldig. De meting is onzuiver. (dat was mijn argument)
Uiteraard kun je de afweging maken dat dat geen probleem is. The sky is the limit en de legers van werkzoekenden die deze enorme databerg annex "voorselectie" moeten gaan verwerken worden wel betaald door de lidstaten (= belastingbetalers). Wanneer er dan nog twijfels geuit worden over de effectiviteit van deze aanpak kun je als rechtgeaarde bureaucraat altijd nog wijzen op de volle afdelingen: kijk eens hoeveel mensen ermee bezig zijn, dat moet wel werken.
Een bureaucratie die papieren realiteiten creëert zal haar eigen heersen nooit ter discussie stellen. En als er dan nauwelijks een kind met dit circus gered gaat worden dan begint het allemaal wel èrg disproportioneel, om niet te zeggen, decadent te worden - en wrang tegen de achtergrond van het probleem.
De rechtspraak accepteert bij onduidelijkheid 10% dat mis gaat. Als we dezelfde eis aan rechtspraak opleggen is niets meer mogelijk en vervallen we in een anarchie met recht van de sterkste.
?????
(..) De vraagtekens spreken boekdelen.
De vraagtekens staan daar omdat ik niet begrijp wat daar staat. Ik zal het even uitleggen:
1/ "De rechtspraak accepteert bij onduidelijkheid 10% dat mis gaat." Oké, duidelijk.
2/ "Als we dezelfde eis aan rechtspraak opleggen ....". Dus het opleggen van een eis van 10%, wat hetzelfde percentage is als wat de rechtspraak sowieso al accepteert, dus al praktijk is, zou tot bepaalde problemen leiden? Hoezo dat dan?
En als klap op de vuurpijl stel je dan ook nog dat wanneer die eis van 10% opgelegd zou worden - een eis die BTW ook al de praktijk is - er "niets meer mogelijk (is) en vervallen we in een anarchie met recht van de sterkste."
Waaruit ik alleen maar kan concluderen dat onze rechtspraak momenteel al helemaal vervallen is tot een anarchie met recht van de sterkste.
Hier kan ik geen koffie van maken.
Dat je ect dat de rechter 100% wettelijke zekerheid eist?
Antwoord: nee.