Poll
image

Contactloos betalen:

maandag 15 juli 2024, 15:03 door Redactie, 38 reacties
Reacties (38)
15-07-2024, 15:10 door Anoniem
Handig maar alleen met mijn betaalpas.
Ik heb contactloos betalen met de telefoon nooit vertrouwd en is voor mij dus een stap te ver.
Sowieso is het vaag welke gegevens waar terecht komen bij alles wat je met je telefoon doet.
15-07-2024, 15:37 door Anoniem
Net zo waardeloos als pinnen met nog een extra aanvalsvector. Gewoon 'nee' dus.
15-07-2024, 16:06 door Anoniem
Met een pas contactloos betalen, waarom niet. Ik heb geen bankapp op mijn mobieltje staan.
15-07-2024, 16:26 door Anoniem
Ik mis eigenlijk de optie, "Zolang het maar een optie blijft". Ik ben namelijk niet tegen contactloos betalen ben vind het zelf veel prettiger om bewust te pinnen of contant te betalen.
15-07-2024, 16:55 door Anoniem
Helaas kan je (in ieder geval bij ING) geen bankpas meer krijgen zonder die concactloze meuk ...
Helaas kan je op sommige plaatsen alleen nog maar contactloos van je pas gebruik maken (en is contant ook geen optie) ...

Maar buiten dat ... bankpas rfid afgeschermd opbergen en zo min mogelijk gebruiken.
15-07-2024, 17:19 door Anoniem
Leuk dat jullie allemaal roepen van niet, maar waarom niet? Wel motiveren waarom je iets kiest graag. Een antwoord als ‘extra aanvalsvector’ klinkt leuk, maar hoe denk je die aanval te realiseren? Bedenk wel dat het risico bij de bank en niet bij jou ligt.
15-07-2024, 18:40 door Anoniem
Ik doe pertinent NIET aan kontaktloos betalen. Ik zit bij ABN-Amro en het heeft me ettelijke mailtjes en telefoontjes gekost om een pas te krijgen waar die mogelijkheid NIET in zit. De reden daarvoor is, dat als ik mijn pas zou verliezen, de persoon die hem vindt met mijn pas betalingen zou kunnen verrichten zonder pincode. Dat is met mijn huidige pas onmogelijk en ik voel me daar veel veiliger mee.
15-07-2024, 18:49 door Anoniem
Wat jammer dat de ING stopt met mobiel betalen en het via google mobiel kan betalen.
Dat ga ik dus niet doen.
Google weet al genoeg over ons.
Dus nu elke keer de bankpas meenemen of weer cash betalen.
Bedankt ING
15-07-2024, 18:51 door Anoniem
Door Anoniem: Leuk dat jullie allemaal roepen van niet, maar waarom niet? Wel motiveren waarom je iets kiest graag. Een antwoord als ‘extra aanvalsvector’ klinkt leuk, maar hoe denk je die aanval te realiseren? Bedenk wel dat het risico bij de bank en niet bij jou ligt.
In theorie ligt het risico bij de bank, maar Kifid zal daar in de praktijk als het even kan anders over denken, want die zijn er voor de banken. Plus het gedoe als het gebeurt. Je betaalt niet alleen met geld maar ook met je tijd. Keep it simple. Simple is in dit geval smart. Daarom: gewoon pincode intypen of contant, dan weet je beter wat je doet en vooral wat je niet doet.
15-07-2024, 20:33 door Anoniem
Door Anoniem: Leuk dat jullie allemaal roepen van niet, maar waarom niet? Wel motiveren waarom je iets kiest graag. Een antwoord als ‘extra aanvalsvector’ klinkt leuk, maar hoe denk je die aanval te realiseren? Bedenk wel dat het risico bij de bank en niet bij jou ligt.

Waarom niet?
- Persoonlijke keus: omdat ik zelf bepaal wat ik wel of niet wil gebruiken. Dat hoort een bedrijf niet voor mij te bepalen. Het is mijn (duurverdiende) geld, niet dat van een of andere programmeur of directeur bij de bank.
- Ik (persoonlijk) vertrouw contactloos betalen niet. Tot het grensbedrag kan iemand mijn pas misbruiken, of (theoretisch) leeg roven. Dat zal misschien niet zo snel gebeuren, maar technisch kan het wel. Want geen pin om de betalngen te verifieren.


Vwb het risico ligt bij de bank:
Dat zul je eerst moeten bewijzen dat je je pas (of telefoon) goed bewaard en afgeschermd hebt. 24/7 onder handbereik. etc. En dat aantoonbaar.
Je ziet hoe makkelijk banken en KifId de schuld bij de klant leggen als ze de kans krijgen. Omdat je in hun ogen iets "doms" gedaan hebt. Banken zijn geen charitatieve instellingen. Alles draait om geld, lage kosten, en hoge winst maken.


Zo ben ik ook niet te spreken dat de ING de pas per september standaard wereldwijd open zet. Want makkelijk voor "de klant".
En de bank heeft haar risico gemitigeerd. Dat geloof ik wel. Maar wat kan er straks op haar klanten afgewenteld worden?


Dit soort zaken zouden "nee, tenzij" moeten zijn.
Een bewuste keuze van een individuele klant.
Niet de standaard (default) optie voor iedereen. Omdat de bank het leuk en handig vind.

Het argument is altijd: we hebben dit onderzocht en onze klanten willen dit zo graag.
Maar in al die jaren (decennia) heb ik nog nooit een enquete oid langs zien komen.
Om de een of andere reden zijn het altijd anderen die bevraagd worden over wat "de klant" wil aan nieuwe ontwikkelingen. Op een bepaald moment worden dat soort niet onderbouwde claims van de banken ongeloofwaardig.
15-07-2024, 22:40 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Leuk dat jullie allemaal roepen van niet, maar waarom niet? Wel motiveren waarom je iets kiest graag. Een antwoord als ‘extra aanvalsvector’ klinkt leuk, maar hoe denk je die aanval te realiseren? Bedenk wel dat het risico bij de bank en niet bij jou ligt.
In theorie ligt het risico bij de bank, maar Kifid zal daar in de praktijk als het even kan anders over denken, want die zijn er voor de banken. Plus het gedoe als het gebeurt. Je betaalt niet alleen met geld maar ook met je tijd. Keep it simple. Simple is in dit geval smart. Daarom: gewoon pincode intypen of contant, dan weet je beter wat je doet en vooral wat je niet doet.
Ja,
Door Anoniem:
Door Anoniem: Leuk dat jullie allemaal roepen van niet, maar waarom niet? Wel motiveren waarom je iets kiest graag. Een antwoord als ‘extra aanvalsvector’ klinkt leuk, maar hoe denk je die aanval te realiseren? Bedenk wel dat het risico bij de bank en niet bij jou ligt.
In theorie ligt het risico bij de bank, maar Kifid zal daar in de praktijk als het even kan anders over denken, want die zijn er voor de banken. Plus het gedoe als het gebeurt. Je betaalt niet alleen met geld maar ook met je tijd. Keep it simple. Simple is in dit geval smart. Daarom: gewoon pincode intypen of contant, dan weet je beter wat je doet en vooral wat je niet doet.
natuurlijk, de mensen doen de domste dingen, instaleren van alles, geven codes af, geven passen af en toch vinden jullie, dat de banken schuldig zijn.
16-07-2024, 01:24 door Anoniem
Om netto wat over te houden is al een hele klus. Om dan vrij uit te delen is een recht dat niemand me afpakt. Geen bank en geen politicus die er van moet dromen om te bepalen wat ik ermee mag doen. Die eten allemaal door het verschil dat er tussen mijn bruto en mijn netto zit. Met inkomens- en toekomstgarantie. Ik moet maar zien wat de morgen brengt.

Dat hele contactloos is wel grappig. Maar meer is het niet. Je hebt het eigenlijk helemaal nergens nodig om je welverdiende eer te betonen.

Een ondernemer zonder wisselgeld kun je nog zeggen, laat maar zitten. Maar steuntrekkers in een blauwe stemstoel natuuurlijk niet. Die krijgen alles al kado. Hallo. Misschien toch maar eens kappen met alles en een uitkering aanvragen. Of nog beter, een partij oprichten.
16-07-2024, 06:51 door Anoniem
Helaas kan je op sommige plaatsen alleen nog maar contactloos van je pas gebruik maken (en is contant ook geen optie) ...
Wie heeft dat probleem eigenlijk? De drammer die z'n omzet misloopt? Of jij die 2 deuren verderop alsnog haalt wat-ie hebben moet?
Bedenk wel dat het risico bij de bank en niet bij jou ligt.
Wat een onzin. Ik heb er hoe dan ook het gezeik van. En wie denk je dat de in jouw optiek niet bestaande fraude gaat betalen? Ik geef je een hint: de bank is het uiteindelijk niet...
16-07-2024, 09:03 door majortom
Door Anoniem:
Door Anoniem: Leuk dat jullie allemaal roepen van niet, maar waarom niet? Wel motiveren waarom je iets kiest graag. Een antwoord als ‘extra aanvalsvector’ klinkt leuk, maar hoe denk je die aanval te realiseren? Bedenk wel dat het risico bij de bank en niet bij jou ligt.

Waarom niet?
- Persoonlijke keus: omdat ik zelf bepaal wat ik wel of niet wil gebruiken. Dat hoort een bedrijf niet voor mij te bepalen. Het is mijn (duurverdiende) geld, niet dat van een of andere programmeur of directeur bij de bank.
- Ik (persoonlijk) vertrouw contactloos betalen niet. Tot het grensbedrag kan iemand mijn pas misbruiken, of (theoretisch) leeg roven. Dat zal misschien niet zo snel gebeuren, maar technisch kan het wel. Want geen pin om de betalngen te verifieren.
En dat grensbedrag bestaat in de praktijk niet. Er zijn uitzonderingen voor toepassingen als parkeren en OV gemaakt: dit kan altijd ongeacht de reeds behaalde grens (banken noemen het dan ineens anders om net te doen alsof die grens er wel is). Dus als ik mijn kaart verlies, dan kan er misbruik van gemaakt worden (en dus meer dan het maximum ingestelde bedrag).
Vwb het risico ligt bij de bank:
Dat zul je eerst moeten bewijzen dat je je pas (of telefoon) goed bewaard en afgeschermd hebt. 24/7 onder handbereik. etc. En dat aantoonbaar.
Je ziet hoe makkelijk banken en KifId de schuld bij de klant leggen als ze de kans krijgen. Omdat je in hun ogen iets "doms" gedaan hebt. Banken zijn geen charitatieve instellingen. Alles draait om geld, lage kosten, en hoge winst maken.
Die discussie heb ik met de klantenservice van ABN gehad toen ik een aantal jaren terug een nieuwe pas kreeg de geschikt was voor comtactloos betalen. Bij ABN kun je dat niet uitzettten, maar er is nog wel de mogelijkheid tot het krijgen van een pas zonder deze mogelijkheid: dat kost erg veel moeite en discussie, waarbij de klantenservice ook meldde dat je je geld in zo'n geval terug kreeg. Ik heb geen zin in eindeloze discussies met de bank, waarbij ik dan precies moet kunnen aangeven wanneer ik de pas kwijt ben geraakt en welke betalingen dan niet door mezelf zijn gemaakt (zeker wanneer je er pas na dagen (of meer dan een week) achter komt dat je je pas kwijt bent en dat er misbruik van is gemaakt, wat in mijn geval niet onwaarschijnlijk is aangezien ik de pas niet dagelijks gebruik en de rekening niet dagelijks bekijk). Ik wil geen functionaliteit die me geld kan kosten, maar die ik zelf toch niet gebruik.
16-07-2024, 11:45 door Anoniem
Contactloos betalen is het probleem niet. NFC is een mooiere technologie dan een magstripe uitlezen, in combinatie met een secure element (chip). Het probleem komt daarna pas. Wat doe je er mee. Bij NFC metje bankpas, gaat alle informatie naar je bank evt visa het visa of mastercard netwerk. Als je dit doet met je telefoon, gaat alles ook naar apple bij iPhones. Bij Android ging het tot voor kort ook direct naar de bank, maar Rabobank (maart) ING/Volksbank (juli), doen dit nu via google. Daar zit het probleem: De banken die voor Google kiezen en het gesloten systeem van Apple (net zo erg als Google)
16-07-2024, 12:04 door Anoniem
Hier ook alleen contactloos met de betaalpas en niet met de telefoon. Niet omdat ik het niet vertrouw, maar voor risicospreiding; Als mijn telefoon defect /kwijt /gestolen is, is dat op zich al vervelend genoeg en daar hoef ik dan niet ook nog pasjes gedoe bij te hebben.
16-07-2024, 13:03 door Anoniem
Door Anoniem: Contactloos betalen is het probleem niet. NFC is een mooiere technologie dan een magstripe uitlezen, in combinatie met een secure element (chip). Het probleem komt daarna pas. Wat doe je er mee. Bij NFC metje bankpas, gaat alle informatie naar je bank evt visa het visa of mastercard netwerk. Als je dit doet met je telefoon, gaat alles ook naar apple bij iPhones. Bij Android ging het tot voor kort ook direct naar de bank, maar Rabobank (maart) ING/Volksbank (juli), doen dit nu via google. Daar zit het probleem: De banken die voor Google kiezen en het gesloten systeem van Apple (net zo erg als Google)

Tegelijkertijd wordt Apple nu verplicht door de EU dat het ook zonder Apple mogelijk te maken. Bij Android was dat al mogelijk, alleen besluiten onze banken om daar van af te stappen.
16-07-2024, 16:09 door Anoniem
Met het bankpasje doe ik het wel, maar met de smartphone ben ik mee gestopt.
Niet praktisch en gaf problemen.
16-07-2024, 17:21 door Anoniem
Door Anoniem:
Helaas kan je op sommige plaatsen alleen nog maar contactloos van je pas gebruik maken (en is contant ook geen optie) ...
Wie heeft dat probleem eigenlijk? De drammer die z'n omzet misloopt? Of jij die 2 deuren verderop alsnog haalt wat-ie hebben moet?
Probleem is dat 1 van die locaties het locale OV is. Enige optie om enigszins privacyvriendelijk te reizen is een kaartje in de tram kopen, iets wat onder normale omstandigheden cash kan (enige probleem blijft dat er direct een camera recht in je gezicht staat). Zonder aankondiging kunnen de betaalmogelijkheden beperkt zijn tot alleen contactloos, dus daar kom je pas achter als de tram al rijdt.
Enige optie die je dan hebt is de volgende halte uitstappen, wachten op de volgende tram in dezelfde richting, en nog een keer proberen zonder garantie dat het daar wel kan. Als je alle tijd van de wereld hebt is dat nog geen probleem, maar als je op een afgesproken tijd ergens moet zijn wordt dat al snel een dingetje ...
17-07-2024, 07:52 door Anoniem
Ik sta bij de kassa altijd langer te wachten omdat al die knurften zo graag met hun telefoon moeten betalen. Vaak werkt dat niet waardoor er toch weer een pas uit de tas gehaald moet worden. Met de pas gaat het gewoon vele malen sneller, maar er gaat niets boven contant. Echt geld wat je in je handen hebt i.p.v. funny money.

Mensen worden steeds meer geconditioneerd door de banken dat contant geld iets kwaadaardigs en crimineel is. Nu al heb je van die geconditioneerde idioten die contant geld zwart geld vinden als je ermee staat te betalen. De verstandelijke vermogens van Nederlanders loopt erg hard achteruit door de indoctrinatie vanuit de banken en overheid. Daar gaan ze vanzelf wel achter komen als CDBC een feit is en ze ineens niet meer kunnen betalen omdat ze hun deugpuntjes overschreden hebben.
Oeps, deze vakantiereis mag u niet boeken want u bent al een keer op vakantie geweest dit jaar. U bent door uw CO2 voorraad heen, zullen we deze vakantie maar op een ander moment voor u plannen?
Handig hé, contactloos betalen?
17-07-2024, 10:24 door Anoniem
Door Anoniem: Ik sta bij de kassa altijd langer te wachten omdat al die knurften zo graag met hun telefoon moeten betalen. Vaak werkt dat niet waardoor er toch weer een pas uit de tas gehaald moet worden. Met de pas gaat het gewoon vele malen sneller, maar er gaat niets boven contant. Echt geld wat je in je handen hebt i.p.v. funny money.
Grappig, alsof het contant betalen niet langer duurt.
Heeft u 20 cent erbij ? Zoek zoek.. eh nee.
18-07-2024, 11:20 door MZi038
Veiliger en sneller dan contactloos wordt het (voorlopig) niet.
18-07-2024, 13:29 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Ik sta bij de kassa altijd langer te wachten omdat al die knurften zo graag met hun telefoon moeten betalen. Vaak werkt dat niet waardoor er toch weer een pas uit de tas gehaald moet worden. Met de pas gaat het gewoon vele malen sneller, maar er gaat niets boven contant. Echt geld wat je in je handen hebt i.p.v. funny money.
Grappig, alsof het contant betalen niet langer duurt.
Heeft u 20 cent erbij ? Zoek zoek.. eh nee.

De meeste (jonge) kassieres kunnen niet eens wisselgeld berekenen.
Dus van een aanbod om er extra muntjes bij te leggen, raken ze al in paniek.
Dan klopt het bedrag op het scherm dat ze terug moeten geven niet meer.
Of ze geven verkeerd terug, en moet je dat weer voorrekenen.
18-07-2024, 14:17 door Anoniem
Natuurlijks superhandig en ook nog veiliger! In drukke plekken niet steeds je pincode intoetsen met het risico dat deze wordt afgekeken. Wel natuurlijk zelf je pas er tegen aanhouden en niet afgeven, opbergen doe je natuurlijk in RFID beschermhoesje.
18-07-2024, 20:42 door Anoniem
Door Anoniem: Leuk dat jullie allemaal roepen van niet, maar waarom niet? Wel motiveren waarom je iets kiest graag. Een antwoord als ‘extra aanvalsvector’ klinkt leuk, maar hoe denk je die aanval te realiseren? Bedenk wel dat het risico bij de bank en niet bij jou ligt.
Heel simpel, niet contant dan ook geen klant!
19-07-2024, 08:29 door Anoniem
'Ik stuur je wel een tikkie'
Ja dat gaat dus niet, ik heb geen internetbankieren op m'n telefoon.
Dat is het moment dat mensen mij wat glazig aankijken.
Dat is dan ook het moment dat je weet, daar heeft deze persoon nog nooit bij stilgestaan.
Ik denk wel eens dat er veel mensen zijn die bijna nergens bij stilstaan.
Hoe die hoofden werken is mij dan ook een totaal raadsel. Misschien moet ik daar niet teveel bij stilstaan
19-07-2024, 09:35 door Anoniem
Door MZi038: Veiliger en sneller dan contactloos wordt het (voorlopig) niet.
Eh... Dat is het al eeuwen. Cash!

@anoniem 08:29: precies dat. Klakkeloos aannemen. Werkt toch?
De meeste (jonge) kassieres kunnen niet eens wisselgeld berekenen.
Dus van een aanbod om er extra muntjes bij te leggen, raken ze al in paniek.
Dan klopt het bedrag op het scherm dat ze terug moeten geven niet meer.
Of ze geven verkeerd terug, en moet je dat weer voorrekenen.
Da's een ander probleem: niemand kan meer wat. Aapjes. Procedures. Protocollen. En je hoeft er niet eens 'jong' voor te zijn. 35- is genoeg. Reden te meer om cash te betalen en er wat muntjes bij te leggen :)
19-07-2024, 11:45 door Anoniem
Door Anoniem:
Door MZi038: Veiliger en sneller dan contactloos wordt het (voorlopig) niet.
Eh... Dat is het al eeuwen. Cash!

@anoniem 08:29: precies dat. Klakkeloos aannemen. Werkt toch?
De meeste (jonge) kassieres kunnen niet eens wisselgeld berekenen.
Dus van een aanbod om er extra muntjes bij te leggen, raken ze al in paniek.
Dan klopt het bedrag op het scherm dat ze terug moeten geven niet meer.
Of ze geven verkeerd terug, en moet je dat weer voorrekenen.
Da's een ander probleem: niemand kan meer wat. Aapjes. Procedures. Protocollen. En je hoeft er niet eens 'jong' voor te zijn. 35- is genoeg. Reden te meer om cash te betalen en er wat muntjes bij te leggen :)
Ligt dat aan de jongeren <35 jaar, of aan hun opleiders >35 jaar. Ik denk vooral het laatste.
19-07-2024, 12:41 door Anoniem
Door Anoniem: Ik mis eigenlijk de optie, "Zolang het maar een optie blijft". Ik ben namelijk niet tegen contactloos betalen ben vind het zelf veel prettiger om bewust te pinnen of contant te betalen.

Je kunt het gewoon voor je pas uit zetten.
19-07-2024, 13:11 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem: Leuk dat jullie allemaal roepen van niet, maar waarom niet? Wel motiveren waarom je iets kiest graag. Een antwoord als ‘extra aanvalsvector’ klinkt leuk, maar hoe denk je die aanval te realiseren? Bedenk wel dat het risico bij de bank en niet bij jou ligt.
Heel simpel, niet contant dan ook geen klant!
Veel succes met het kopen van iets online.
20-07-2024, 13:38 door Anoniem
Door Anoniem: Natuurlijks superhandig en ook nog veiliger! In drukke plekken niet steeds je pincode intoetsen met het risico dat deze wordt afgekeken. Wel natuurlijk zelf je pas er tegen aanhouden en niet afgeven, opbergen doe je natuurlijk in RFID beschermhoesje.
Ik kreeg van de bank een RFID beschermhoesje. Na een jaar was de chip van mijn pasje "versleten" door het aluminium van het hoesje. Dat gaf niet, zei de bank, ik kon gewoon een nieuw pasje aanvragen. Werd er achteraf zonder aankondiging 5 euro van mijn rekening afgeschreven: kosten voor nieuw pasje. Het probleem wordt door de bank altijd weer terug over de schutting gegooid naar de klant.
20-07-2024, 14:37 door MZi038
Door Anoniem:
Door MZi038: Veiliger en sneller dan contactloos wordt het (voorlopig) niet.
Eh... Dat is het al eeuwen. Cash!

Cash is duur en onveilig. Dat jij er mee vertrouwd ben (net als ongeveer iedereen) maakt het nog niet veilig. De handling kosten voor contanten zijn heel hoog (wat dat betreft zou je € 0,25 extra moeten vragen voor een contante betaling) en qua veiligheid is het natuurlijk drama (zakkenrollers, overvallers, plofkraken, verlies, etc. ).

Aan giraal (en contactloos) zitten ook risico's (en die worden maar zeer beperkt gesnapt, als ik de reacties zo lees) maar dat is veel kleiner dan met cash, zeker vanuit het oogpunt van de eindgebruiker.

Als er alleen contact kan worden betaald kom ik niet eens binnen...
20-07-2024, 14:42 door MZi038
Door Anoniem:
Door Anoniem: Natuurlijks superhandig en ook nog veiliger! In drukke plekken niet steeds je pincode intoetsen met het risico dat deze wordt afgekeken. Wel natuurlijk zelf je pas er tegen aanhouden en niet afgeven, opbergen doe je natuurlijk in RFID beschermhoesje.
Ik kreeg van de bank een RFID beschermhoesje. Na een jaar was de chip van mijn pasje "versleten" door het aluminium van het hoesje. Dat gaf niet, zei de bank, ik kon gewoon een nieuw pasje aanvragen. Werd er achteraf zonder aankondiging 5 euro van mijn rekening afgeschreven: kosten voor nieuw pasje. Het probleem wordt door de bank altijd weer terug over de schutting gegooid naar de klant.

Voorwaarden lezen, heel belangrijk.

Zo'n RFID hoesje is natuurlijk onzin voor een betaalpas (voor een ID kaart wel handig) er is nog nooit gefraudeerd door ongevraagd €25 of €50 (na Corona) af te schrijven door een lezer tegen een tas of broekzak aan te houden. Het is in theorie wel mogelijk, in de praktijk waarschijnlijk ook wel, maar het is nog nooit gedaan. Want de afschrijving moet ergens naartoe (!). Dus via de paslezer naar een bij een Europese (SEPA) bank geregistreerde betaalrekening. Iedere rekening heeft een eigenaar...
20-07-2024, 14:45 door MZi038
Door Anoniem: Handig maar alleen met mijn betaalpas.
Ik heb contactloos betalen met de telefoon nooit vertrouwd en is voor mij dus een stap te ver.
Sowieso is het vaag welke gegevens waar terecht komen bij alles wat je met je telefoon doet.

Je begrijpt dat in de betaalpas (ongeveer) dezelfde chip zit als in je telefoon? Het verschil dat de één centraal door de bank wordt geprogrammeerd en de ander door jezelf (via een online procedure van de bank).
20-07-2024, 14:48 door MZi038
Door Anoniem: Helaas kan je (in ieder geval bij ING) geen bankpas meer krijgen zonder die concactloze meuk ...
Helaas kan je op sommige plaatsen alleen nog maar contactloos van je pas gebruik maken (en is contant ook geen optie) ...

Maar buiten dat ... bankpas rfid afgeschermd opbergen en zo min mogelijk gebruiken.

Wat een onzin. Dit is echt nergens op gebaseerd. Alleen contactloos bestaat niet, omdat je altijd je chip moet kunnen aanbieden. Contactloos betalen kun je zelf aan of uitzetten. RFID afschermen is prima, als je dat een beter gevoel geeft, maar het is nergens voor nodig. Ik zou met dat contante geld vooral bang zijn voor zakkenrollers en een gat in je zak, als ik jou was.
20-07-2024, 19:18 door Anoniem
Door MZi038:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Natuurlijks superhandig en ook nog veiliger! In drukke plekken niet steeds je pincode intoetsen met het risico dat deze wordt afgekeken. Wel natuurlijk zelf je pas er tegen aanhouden en niet afgeven, opbergen doe je natuurlijk in RFID beschermhoesje.
Ik kreeg van de bank een RFID beschermhoesje. Na een jaar was de chip van mijn pasje "versleten" door het aluminium van het hoesje. Dat gaf niet, zei de bank, ik kon gewoon een nieuw pasje aanvragen. Werd er achteraf zonder aankondiging 5 euro van mijn rekening afgeschreven: kosten voor nieuw pasje. Het probleem wordt door de bank altijd weer terug over de schutting gegooid naar de klant.

Voorwaarden lezen, heel belangrijk.

Zo'n RFID hoesje is natuurlijk onzin voor een betaalpas
Waarom stuurt de bank, op eigen initiatief, er dan één die het pasje kapot maakt? En laat mij dan voor de kosten opdraaien? Moet ik bij contact met de bank dan elke keer alle kleine lettertjes gaan lezen om niet genaaid te worden? Vind je dat "normaal"?
20-07-2024, 20:07 door Anoniem
Door Anoniem:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Leuk dat jullie allemaal roepen van niet, maar waarom niet? Wel motiveren waarom je iets kiest graag. Een antwoord als ‘extra aanvalsvector’ klinkt leuk, maar hoe denk je die aanval te realiseren? Bedenk wel dat het risico bij de bank en niet bij jou ligt.
Heel simpel, niet contant dan ook geen klant!
Veel succes met het kopen van iets online.

Vechten tegen de bierkaai.
Deze mensen kopen niet online, daar hebben ze totaal geen interesse in.
21-07-2024, 14:46 door MZi038
Door Anoniem:
Door MZi038:
Door Anoniem:
Door Anoniem: Natuurlijks superhandig en ook nog veiliger! In drukke plekken niet steeds je pincode intoetsen met het risico dat deze wordt afgekeken. Wel natuurlijk zelf je pas er tegen aanhouden en niet afgeven, opbergen doe je natuurlijk in RFID beschermhoesje.
Ik kreeg van de bank een RFID beschermhoesje. Na een jaar was de chip van mijn pasje "versleten" door het aluminium van het hoesje. Dat gaf niet, zei de bank, ik kon gewoon een nieuw pasje aanvragen. Werd er achteraf zonder aankondiging 5 euro van mijn rekening afgeschreven: kosten voor nieuw pasje. Het probleem wordt door de bank altijd weer terug over de schutting gegooid naar de klant.

Voorwaarden lezen, heel belangrijk.

Zo'n RFID hoesje is natuurlijk onzin voor een betaalpas
Waarom stuurt de bank, op eigen initiatief, er dan één die het pasje kapot maakt? En laat mij dan voor de kosten opdraaien? Moet ik bij contact met de bank dan elke keer alle kleine lettertjes gaan lezen om niet genaaid te worden? Vind je dat "normaal"?

Ja. Lees de voorwaarden. Als een bank je naait, gaat het niet om 5 euro...
Reageren
Ondersteunde bbcodes
Bold: [b]bold text[/b]
Italic: [i]italic text[/i]
Underline: [u]underlined text[/u]
Quote: [quote]quoted text[/quote]
URL: [url]https://www.security.nl[/url]
Config: [config]config text[/config]
Code: [code]code text[/code]

Je bent niet en reageert "Anoniem". Dit betekent dat Security.NL geen accountgegevens (e-mailadres en alias) opslaat voor deze reactie. Je reactie wordt niet direct geplaatst maar eerst gemodereerd. Als je nog geen account hebt kun je hier direct een account aanmaken. Wanneer je Anoniem reageert moet je altijd een captchacode opgeven.