Computerbeveiliging - Hoe je bad guys buiten de deur houdt

[Verwijderd]

03-03-2016, 15:04 door comtelinfo, 19 reacties
Laatst bijgewerkt: 07-03-2016, 15:32
[Verwijderd]
Reacties (19)
03-03-2016, 16:14 door Anoniem
Door comtelinfo: Hallo.

Nadat ik via opinionbar mijn apparaten, laptop, tablet en smartphone geactiveerd....

Gemist in je inleiding:

Wat is het?
Waarom heb je het geactiveerd?
Kan je wel/niet zonder?
03-03-2016, 17:14 door User2048
Hoe verbind je je apparaten met de router/modem? Met een kabel, of via WiFi?
03-03-2016, 17:17 door comtelinfo
Heb je de link bekeken?
Het is een enquetepagina en ze zeggen dat ze dan ook enquetes via die apparaten kunnen laten doen
03-03-2016, 17:18 door comtelinfo
Door User2048: Hoe verbind je je apparaten met de router/modem? Met een kabel, of via WiFi?
Beide geprobeerd, ook de monteurs natuurlijk
Door User2048: Hoe verbind je je apparaten met de router/modem? Met een kabel, of via WiFi?
03-03-2016, 18:27 door [Account Verwijderd]
Nu vraag ik mij wel af waarom je apparaaten moet activeren voor het invullen van enquetes.
03-03-2016, 19:26 door Anoniem
Vreemd verhaal.
Volgens mij heb je iets geactiveerd om de boel over te laten nemen door iets wazigs.
Dus iets op je pc geplaatst wat je er beslist niet op wil hebben.
Misschien aan een nieuwe Windows installatie gaan denken.
Of even flink je pc scannen op aanwezige troep.
03-03-2016, 20:36 door Anoniem
Hebben we hier niet te maken met een vorm van spamming?

comtelinfo?
hoe kom je op een dergelijke naam?
a, wacht
www.comtelinfo.com + opinionbar.com = advertising

advertising needs security.nl audience?
03-03-2016, 20:46 door comtelinfo
Door _kraai__: Nu vraag ik mij wel af waarom je apparaten moet activeren voor het invullen van enquetes.

Goede vraag hoor, vraag ik me af, daarom vroeg ik het ook aan ze.
Het is trouwens een hele bekende en vertrouwde pagina, normaal doe ik iets niet zomaar.
Heb je een oplossing?
03-03-2016, 20:50 door Anoniem
Dat opinionbar-gebeuren lijkt me louter toeval geweest.
Overigens is de link die je hebt geplaatst voor jouw apparaten bedoeld, dus het zou zomaar kunnen dat iemand zijn apparaten heeft gekoppeld aan de jouwe...
Even goed op letten dus, en ik zou de link in je OP aanpassen als ik jou was.

Als het klopt dat een andere modem-router + tablet ook geen soelaas biedt, zou ik een andere provider overwegen.
XS4all bijvoorbeeld, loopt ook over de KPN-ADSL-lijn, dus als het daarmee niet lukt, weet je tenminste 100% zeker dat het aan KPN ligt en kun je je geld terugvragen, want geen werkend internet.
Als het wél lukt kost je dat hooguit een paar euro meer per maand.

Heb je een Rechtsbijstandverzekering?
Ja? Even contact opnemen.
Nee? Doen, kost maar een paar euro per maand en veel ondernemingen gaan al overstag bij het eerste "tot mij heeft zich gewend" - mailtje. Bovendien scheelt het veel stress.


Succes, hopelijk komt er nog een wat meer nuttige bijdrage.
03-03-2016, 21:07 door comtelinfo
Door Anoniem: Vreemd verhaal.
Volgens mij heb je iets geactiveerd om de boel over te laten nemen door iets wazigs.
Dus iets op je pc geplaatst wat je er beslist niet op wil hebben.
Misschien aan een nieuwe Windows installatie gaan denken.
Of even flink je pc scannen op aanwezige troep.

Ik scan dagelijks op virussen en spyware (zie tekst) en het probleem doet zich ook voor op mijn Ubuntu PC en smart TV
03-03-2016, 22:14 door Spiff has left the building - Bijgewerkt: 03-03-2016, 22:19
@ comtelinfo,
Of het invullen van zo'n websurvey via opinionbar.com wenselijk is kun je je afvragen,
maar het zou wel eens volkomen ongerelateerd kunnen zijn aan je slechte internetverbinding,
het een heeft mogelijk niets te maken met het ander, zoals ook Anoniem van 20:50 uur al suggereerde.
Dat je daarover geen fatsoenlijk antwoord lijkt te krijgen van Telfort, dat lijkt me hinderlijk.
Dat Telfort het probleem met je verbinding niet lijkt op te kunnen lossen, dat lijkt me nog veel hinderlijker.
Wellicht moet je bij Telfort nog harder aandringen op een oplossing van het probleem met je internetverbinding.
Is de cultuur bij Telfort nog vergelijkbaar met die van een aantal jaren geleden, dan benijd ik je niet. Ik was er een aantal jaren geleden klant, en Telforts omgang met klanten en problemen was toen ronduit beroerd.
Sterkte toegewenst.
03-03-2016, 22:55 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 03-03-2016, 22:57
Door comtelinfo 03-03-2016 20:43 uur:
Door _kraai__: Nu vraag ik mij wel af waarom je apparaten moet activeren voor het invullen van enquetes.

Goede vraag hoor, vraag ik me af, daarom vroeg ik het ook aan ze.
Het is trouwens een hele bekende en vertrouwde pagina, normaal doe ik iets niet zomaar.
Heb je een oplossing?

Ik weet niet of de problemen die jij ervaart iets te maken hebben met het activeren van die apparaten, het kan best mogelijk zijn zoals hier in deze tread ook door andere wordt gemeld dat het helemaal geen verband heeft met de slechte internet verbinding die jij op dit moment ervaart, maar het slechts toeval is dat dit probleem net na het activeren van jouw apparaten optreed. Een oplossing heb ik dan ook niet zo voor de hand.

Het lijkt me wel overigens inderdaad handig zoals Anoniem 03-03-2016 20:50 uur ook al schrijft dat je ven die link verwijderd om apparaten aan je account te koppelen.
03-03-2016, 23:51 door [Account Verwijderd] - Bijgewerkt: 03-03-2016, 23:51
Telfort is een low-budget ISP, dus verwacht low-budget support.

Het lijkt erop dat je ongewenste software hebt, die instellingen heeft veranderd aan bijvoorbeeld je DNS settings (AVG niet bereikbaar etc).
Spendeer een paar euro en laat een professional naar je PC kijken (bij voorbeeld de zaak waar je je PC hebt gekocht).
04-03-2016, 00:42 door comtelinfo
Door NedFox: Telfort is een low-budget ISP, dus verwacht low-budget support.

Het lijkt erop dat je ongewenste software hebt, die instellingen heeft veranderd aan bijvoorbeeld je DNS settings (AVG niet bereikbaar etc).
Spendeer een paar euro en laat een professional naar je PC kijken (bij voorbeeld de zaak waar je je PC hebt gekocht).
Bedankt voor je reactie, net als alle anderen die reageren.
Hoe kijk ik dat na? en kan dat gevolgen hebben voor en mijn UBUNTU laptop, mijn Windowslaptop, mijn smart Tv van Philips en mijn android tablet?
04-03-2016, 00:43 door comtelinfo
Door NedFox: Telfort is een low-budget ISP, dus verwacht low-budget support.

Het lijkt erop dat je ongewenste software hebt, die instellingen heeft veranderd aan bijvoorbeeld je DNS settings (AVG niet bereikbaar etc).
Spendeer een paar euro en laat een professional naar je PC kijken (bij voorbeeld de zaak waar je je PC hebt gekocht).
Bedankt voor je reactie, net als alle anderen die reageren.
Hoe kijk ik dat na? en kan dat gevolgen hebben voor en mijn UBUNTU laptop, mijn Windowslaptop, mijn smart Tv van Philips en mijn android tablet?
04-03-2016, 10:44 door Anoniem
Door comtelinfo:
Door NedFox: Telfort is een low-budget ISP, dus verwacht low-budget support.

Het lijkt erop dat je ongewenste software hebt, die instellingen heeft veranderd aan bijvoorbeeld je DNS settings (AVG niet bereikbaar etc).
Spendeer een paar euro en laat een professional naar je PC kijken (bij voorbeeld de zaak waar je je PC hebt gekocht).
Bedankt voor je reactie, net als alle anderen die reageren.
Hoe kijk ik dat na? en kan dat gevolgen hebben voor en mijn UBUNTU laptop, mijn Windowslaptop, mijn smart Tv van Philips en mijn android tablet?
Dat je, in je OP nota bene, al aangeeft dat een monteur volledig eigen apparatuur heeft geprobeerd zonder resultaat, sluit uit dat de oorzaak van je probleem op een apparaat bij jou thuis ligt.

Het wijzigen van de DNS-instelling, doe je bij voorkeur eerst op je modem-router. Dit kan vaak al door deze te resetten / terug te zetten naar de standaard fabrieksinstellingen.

Ook op apparaten kun je DNS-instellingen wijzigen, Google is daarbij je beste vriend. Vooral de Engelstalige variant...


Maar nogmaals, als je zeker weet dat de monteur zijn eigen router-modem + tablet heeft geprobeerd zonder resultaat, kan een DNS-instelling niet het probleem zijn.
04-03-2016, 13:15 door User2048
Zou het zo kunnen zijn dat er iemand anders meesurft op jouw Wifi en een deel van je bandbreedte opsnoept? Het lijkt onwaarschijnlijk, omdat je verschillende modems (met verschillende wachtwoorden, toch?) hebt gehad met hetzelfde probleem.

Kun je inloggen op je router en de verbonden apparaten bekijken? En de hoeveelheid verkeer op de DSL-lijn?
04-03-2016, 13:17 door Anoniem
Door comtelinfo:
Door NedFox: Telfort is een low-budget ISP, dus verwacht low-budget support.

Het lijkt erop dat je ongewenste software hebt, die instellingen heeft veranderd aan bijvoorbeeld je DNS settings (AVG niet bereikbaar etc).
Spendeer een paar euro en laat een professional naar je PC kijken (bij voorbeeld de zaak waar je je PC hebt gekocht).
Bedankt voor je reactie, net als alle anderen die reageren.
Hoe kijk ik dat na? en kan dat gevolgen hebben voor en mijn UBUNTU laptop, mijn Windowslaptop, mijn smart Tv van Philips en mijn android tablet?

In alles lijkt het een erg slechte lijn. De relatie met die website zal puur toeval zijn.
Het vervangen van modems zou gewijzigde DNSen in het modem ook uitgesloten moeten hebben.

1 - blijven zeuren bij de helpdesk
2 - inloggen op je modem en goed kijken naar (fout) statistieken, S/R ed. Google maar voor uitleg .
Je kunt het ook (beter) op bv tweakers vragen . Dit heeft niets met security te maken .
3 - nogmaals echt goed je bekabeling controleren. Het modem *direct* op het isra punt aansluiten. Maakt niet uit of je verlengkabel "het altijd goed deed" - kort kabeltje naar de telefoon isra.
Testen met je PC met een kabel aangesloten op het modem . Je wilt de Wifi uitsluiten als oorzaak. Als je op de PC google DNS vast instelt (8.8.8.8) sluit je ook DNS problemen met de dns van het modem uit.

Waarom het 'opeens' slechter geworden kan zijn ? Bijvoorbeeld als er een paar buren aangesloten zijn en de monteur jouw draden een beetje losgetrokken heeft op de verdeler toen de buren gepatched werden.
04-03-2016, 13:44 door comtelinfo
Door User2048: Zou het zo kunnen zijn dat er iemand anders meesurft op jouw Wifi en een deel van je bandbreedte opsnoept? Het lijkt onwaarschijnlijk, omdat je verschillende modems (met verschillende wachtwoorden, toch?) hebt gehad met hetzelfde probleem.

Kun je inloggen op je router en de verbonden apparaten bekijken? En de hoeveelheid verkeer op de DSL-lijn?

Daank voor je reactie.
Dat doen die monteurs allemaal, ik kijk wel af en toe in de netwerkstatus van windows en daa zie ik niets raars, ook niet aan de hoeveelheid verkeer.
Reageren

Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.