Door Anoniem: Even een vraagje. Een bekende van mij heeft een flinke telefoonrekening kregen voor het bellen naar een 0909 nummer. Meerdere malen per dag voor een periode van 2 weken. ISP is Ziggo en ze hebben een Cisco EPC3928AD.
Iemand wel eens van dit verhaal heeft gehoord ?
Grote kans op een modem hack. Dit verhaal heb ik eerder gehoord, in de context van een concurrent van Ziggo. Heb je nog wat meer informatie, i.e. het 0909 nummer waar naartoe gebeld is ?
Op basis waarvan? Bij Ziggo heb je eigenlijk geen toegang tot enige telefoon gegevens via de Interface. Waarbij je bij de meeste ADSL providers dit wel hebt. Dat jij het wel eerder hebt gehoord zegt natuurlijk helemaal niets t.o.v. deze case.
Hoe kom je dus tot de conclusie dat dit een "grote kans is op een modem hack"? De kans is namelijk veel groter, dat het gewoon gebeld is door iemand in het huishouden.
Telefoon nummer is al eerder genoemd in dit topic.
Door Anoniem: Zie ook deze https://forum.t-mobile.nl/overige-diensten-en-services-403/3190-netsize-300-sms-dienst-hoe-schakel-ik-die-uit-235752
Ik zou een klein dossier opbouwen, waaruit de kwaadaardigheid blijkt van de SMS dienst waar het om gaat. Nogmaals Ziggo bellen met onderbouwing.
Je weet dat het niet om een SMS dienst gaat, maar om een 0900 telefoon nummer?
Ik denk dat je onderbouwing dus niet erg sterk gaat worden.
En hen duidelijk maken dat indien ze dit negeren de volgende procedure wordt gestart :
Nu zullen ze vast bang worden.....
1) Inlichten Kassa, Radar e.d.
Zou een extra iets kunnen zijn. Echter de kans is nog altijd vele malen groter dat iemand het nummer gewoon gebeld heeft.
2) Inschakelen advocaat
Voor wat exact?
3) Aangifte bij politie
Aangifte van wat?
OP geeft zelf aan dat er gebeld is vanaf een DECT toestel.
Door Boefje: Er is gebeld vanaf een DECT toestel wat weer is aangesloten op het Ziggo modem.
Nu heeft OP nog niet aan, hoe hij aan deze informatie gekomen is. Maar wat moet kassa, een advocaat of de politie hier nu nog exact aan doen?
Indien ze na het aantonen van de kwaadaardigheid van de SMS dienst nog niets doen, dan verzaken ze willens en wetens hun verplichtingen richting jou als consument. Ze moeten immers al lang en breed, net als de andere providers, informatie hebben over deze problematiek.
Omdat? Zelfs als het bedrijf handelt op de rand van de wet, dan is het gewoon legaal. En om de consument te beschermen zijn bepaalde extra regels / procedures. En die kunnen gewoon uitgevoerd worden. Maar die zijn ook weer voornamelijk op SMS diensten, en laat dit nu net over een vast nummer gaan.
Doen ze niets, dan aan de schandpaal.....
Moet je wel een goede case hebben, en met je huidige adviezen komen ze niet zover, aangezien het niet om SMS gaat. En er gebeld is vanaf het DECT toestel.