ING heeft besloten om de TAN-code voor bankzaken na 30 jaar uit te faseren. De Mobiel Bankieren App wordt de nieuwe standaard voor het bevestigen van opdrachten. De bank gaat internetbankieren met Mijn ING vernieuwen, waarbij klanten op hun smartphone, laptop, pc en tablet dezelfde ervaring krijgen.
In deze omgeving bevestigen klanten hun opdrachten voortaan standaard met de Mobiel Bankieren App en niet meer met een TAN-code per sms of papieren lijst. Ruim 3,2 miljoen klanten gebruiken de Mobiel Bankieren App en de bank verwacht dat dit de komende jaren zal toenemen. De komende maanden worden alle particuliere klanten gefaseerd overgezet naar het vernieuwde Mijn ING. Zij worden hierover geïnformeerd via de inbox van Mijn ING en de Mobiel Bankieren App.
Alle klanten met de Mobiel Bankieren App gaan dan ook over op mobiel bevestigen. Klanten die de app niet kunnen gebruiken, bevestigen hun opdrachten voorlopig nog met een TAN-code. Eind 2018 komt ING voor deze klanten met een alternatief. Daarmee neemt ING na ruim dertig jaar gefaseerd afscheid van de TAN-code. Voor klanten die hulp nodig hebben bij het overstappen naar mobiel bevestigen heeft de bank uitlegvideo's gemaakt en op de bankkantoren "Digi-coaches" klaarstaan.
Deze posting is gelocked. Reageren is niet meer mogelijk.