Door Anoniem: Het huidige stelsel geeft je ook geen nuttige keuzes. Precies waarom ik al jaren zeg dat het huidige stelsel op de schop moet
Misschien met een reden?
en basiszorg gewoon "kostenloos" geregeld moet zijn. Je betaalt natuurlijk altijd, maar het heeft geen zin daar een aparte polis voor te moeten afsluiten die je toch wel moet hebben, maar waar je dan weer geen nuttige keuzes mee kan maken.
Je hebt nu wel een aantal mogelijkheden. Oa welke zorgverzekeraar, waarbij er ook een prijs verschil kan zijn.
Zou dit beter kunnen, misschien, maar een echt goede oplossing is er niet voor.
Wat we nu hebben is een leuk douceurtje voor de van overheidswege gezegende verzekeringsbedrijven, maar het is niet nuttig voor het volk. En daar ging het nou net om.
Het volk weet ook niet altijd precies wat er nu werkelijk allemaal voor nodig is. Korte termijn visie of te gemakkelijk denken, is heel normaal bij het volk.
Juist dat zou de sterkte van automatisering kunnen zijn, maar is het niet omdat we dat automatiseren niet goed in de vingers hebben. En daar hebben er hier, en overal, nogal wat mensen best nog enorme moeite mee.
Klopt. Maar vaak hebben die ook werkelijk geen idee, wat er allemaal mee speelt, en wat bepaalde requirements zijn. Langs de zijlijn commentaar geven is altijd gemakkelijk. Daarnaast hoeft de technisch beste oplossing niet de juiste oplossing te zijn.
Nee. Laat ik als huiswerk; het ging al fout door als bedrijf op de stoel van de klant te willen gaan zitten en hem alles, inclusief de controle over zijn eigen identiteit, te willen afnemen.
Het bedrijf moet wel een complete dienst kunnen leveren. En niet even iets wel aanbieden maar niet ondersteunen. requirements.....
Blijf dan ook niet zo vastzitten in "het is te moeluk!", zorg dat het gaat werken. Dat was namelijk precies de --vooralsnog oningeloste-- belofte van "automatisering".
Technisch kan alles. Maar tegen welke kosten en effort? Ben jij bereid dat jouw oplossing voor iedereen bij deze zorgverzekeraar in eens 5 euro per maand extra gaat betalen per oplossing? Dus 100.000 koningen is zeker 10.000 oplossingen * x euro extra?
Automatisering moet onderhouden worden, en hoe meer mogelijkheden, hoe complexer, dus duurder en fout gevoeliger.
Kosten dragen en problemen oplossen is precies waar je een grootbedrijf voor bent. Dat het vooralsnog hopeloos inefficient en op (indirect nodelos dure) "one size fits none"-manier gebeurt betekent dat er nog veel winst te behalen is.
Iemand moet het toch gaan betalen, voor een oplossing die bijna niet gebruikt wordt.
Ik zeg, dit zijn mijn "digitale" leveringsvoorwaarden en zolang jij daar niet aan voldoet, ongeacht reden, mag jij mij niets "digitaal" leveren. Kom maar terug als je dat wel kan.
Ik wil graag faxen ontvangen, en mijn moeder kan slecht tegen zwarte tekst op een witte achtergrond. Zojuist nog 2 koning oplossingen nodig. Immers klant is koning.
Vandaar dat ik wel dat mechanisme aan het bouwen ben maar me niet waag aan het willen concureren als "verzekeraar"; ze mogen deze dienst bij mij afnemen.
Dat is mooi. Als er een markt voor is, zal je het waarschijnlijk druk krijgen. De vraag is alleen of er een markt voor is.
Maar ik zal je niet tegenhouden. Ik zou je echte baan alleen niet opzeggen.
Leuk hoor, maar volhoduen dat je werk doen "te moeluk is, boehoe".
Tja als je dat er van maakt, dan snap je niet hoe dit soort oplossingen werken, moeten werken, en onderhouden moeten worden.
Er zit veel meer complexiteit achter, wat je ven opzij schuift, volgens je motto, de klant is koning....
Nee, ik geef die complexiteit weer terug aan degenen die er iets mee moeten en kunnen doen. Dat is niet de klant, dat is het bedrijf. Die heeft de macht het te doen maar gaat zitten huilen dat ze hun werk te moeilijk vinden.
Als er een markt voor zou zijn, dan zou vast iemand het al bedacht en gemaakt hebben, indien het een mogelijkheid was. Er zit echter veel meer aanvast.
Dat is niet je doodstaren op techniek, wat jij insinueert, dat is begrijpen waar het misgaat in "de realiteit" van "digitalisators" en managers die hun eigen werk niet begrijpen en de verkeerde dingen willen.
Daarom zijn er requirements waaraan je oplossing moet voldoen. Dus niet alleen iets technisch, maar ook klant ondersteuning.
Had je inhoudelijk nog wat toe te voegen? Dat zou namelijk wel leuk zijn.
Het is wat lastig als de koning niet voor redenen vatbaar is.
Ik zie alleen maar geklaag, geen onderbouwde redenen, en al helemaal niets inhoudelijks.[/quote]Dat zijn juist de opmerkingen van iemand die niet snapt hoe waarom bepaalde oplossingen moeten voldoen.
Maar als dit werkelijk de stand der techniek is, dan zijn we dus weer terug bij "je kan het gewoon niet dus blijven we bij papier".
Maar de techniek werkt juist heel goed. Wat jij wilt is gewoon niet haalbaar. Iedereen in eens koning, zoveel wensen zijn zoveel mogelijkheden en iedereen is belangrijk, dus heeft gelijk. Dat is niet haalbaar. En als het toch gedaan wordt, dan is het niet beheersbaar. Waardoor het niet werkt en omvalt.
Is het idee goed. Zeker... Maar wie bepaald dat? Zoveel klanten, zoveel mogelijkheden.
Ik wil namelijk graag de fax hiervoor gebruiken. Ideaal... Ontvangt bevestigingen, zowel digitaal als op papier meteen te archiveren, indien het een digitale fax ontvanger is. Iedereen snapt een Fax, zeker de ouderen. Sneller dan de postbode.
Eigenlijk een hele goede oplossing, en ik ben koning, dus ik wil alles vanaf nu per fax ontvangen........
Doei.
Mazzel....