Door harrydasdd: Het (helaas) automatische spam filter van KPN heeft belangrijke mails als SPAM beoordeeld nota bene mails van een officiële instantie, ik heb een klacht hierover ingediend en kreeg vervolgens de volgende onderstaande verklaring, Vraag is dit een smoesje van KPN en is deze informatie inderdaad waar en relevant en zo ja kan iemand mij uitleggen meer gedetailleerd wat ze bedoelen.
bedankt Harry
--------------------------------MAIL KPN-----------------------------------------------------------------------------
Geachte heer, mevrouw,
Bedankt voor uw bericht. U geeft aan dat e-mailberichten van een bepaalde afzender in de spamfolder van de ontvanger(s) terechtkomen.
De oorzaak van dit probleem ligt bij de wijze waarop het e-mailbericht is beveiligd. De verzender maakt daarvoor gebruik van DKIM. Deze beveiliging staat niet toe dat er wijzigingen in het bericht worden gedaan, nadat deze is verstuurd. Dit is in de desbetreffende berichten echter wel het geval.
Wij verzoeken u dit te onderzoeken, of dit bij de verzender aan te geven.
Google weer kapot ? Je kunt zoeken op sleutelwoord DKIM .
DKIM is een handtekening op de mailheader (afzender, ontvanger etc).
Als die veranderd wordt , of niet klopt is dat een heel grote indicatie dat de mail spam is , en zal de mail dus in je spam folder komen.
(en andersom, een kloppende dkim handtekening geeft pluspunten dat de mail waarschijnlijk geen spam is ).
Een niet-kloppende DKIM handtekening kan een paar oorzaken hebben .
Vaak is dat doorsturen . Als je de mail feitelijk ontvangt op een ander domein en daarvan 'alles' laat doorsturen naar je kpn adres is dat het probleem.
Het kan ook een configuratie fout bij de afzender zijn.