Door Anoniem: Waarom gebeurt dit niet op het modem zelf? Waarom is het nodig dat voor een dergelijke analyse gegevens naar de provider gaan?
Het lijkt wel alsof we als mensheid zo op de cloud gericht zijn geraakt dat bedrijven dat soort vragen niet stellen, klanten ook niet en zelfs lezers van deze website niet.
Dat is jouw interpretatie.
Zodra een helpdesk analist KIJKT naar de gegevens van het modem, zijn ze (al) naar de provider gegaan !
En als je de gegevens over tijd ophaalt - omdat de helpdesk beller zegt "het is vaak zo dat maar NU NET werkt het goed" .
Tsja, dan moet je terugkijken of je wat anders zag op het moment van storing.
En waarschijnlijk is het qua AVG inderdaad nodig dat voor het ophalen van een lijstje bssid macs toestemming gegeven moet zijn.
Maar het soort dingen dat Q1 op 16-05-2024, 17:43 noemde vergt geen zware verwerking, het is vrij simpel, en dat kan prima een functie van het modem zelf zijn. Dan kan het dus aan alle klanten worden aangeboden zonder dat er gegevens buiten het huis van de klant verwerkt worden, zonder dat er toestemmingen voor verwerking door een derde nodig zijn, en zonder de risico's die dat mogelijk oplevert.
Nee, want de gemiddelde nono's snapt dat niet.
Het scheelt al een hoop als de helpdesk dit soort gegevens ziet en de beller effectief kan helpen.
En je kan je afvragen of een modem, natuurlijk met een beveiliging tegen het verbreken van verbindingen op het moment dat ze druk in gebruik zijn, de gesuggereerde verbeteringen niet automatisch kan afhandelen zodat de klant er geen omkijken naar heeft.
OpenWRT ziet graag jouw code tegemoet die dat doet.
Nou kan het best zo zijn dat Ziggo graag inzicht wil krijgen in hoe vaak dit soort dingen eigenlijk misgaan, en in de effectiviteit van de maatregelen die ze nemen. Prima. Vraag daar dan medewerking en dus toestemming voor en draai er niet om heen door te doen alsof het voor de functie zelf nodig is.
En dat is toch wat ze hier doen ?!
Het kan ook zo zijn dat de klant de helpdesk belt met vragen over deze functie en dat op dat moment meegekeken moet kunnen worden, met toestemming van die klant. Prima. Zorg dan dat op dat moment de gegevens voor dat doel met Ziggo gedeeld worden en verder niet.
"bel ons maar PRECIES als het kapot is."
Heb je ooit zelf mensen met problemen geholpen , en ontdekt hoe moeilijk dat is als het probleem weg is als je kijkt ?