Door Anoniem:
Bijvoorbeeld lastige routineklussen over te nemen. Daar hoort dus ook bij, allerlei verschillende voorkeuren bijhouden. En niet nieuwe routineklussen uitvinden en op je klant afschuiven. Met andere woorden, als je met "one size fits all" (leze: "one size fits none") aankomt heb je de crux niet begrepen. "En dus niet haalbaar" is onmiddellijk zakken en terug naar af.
Neen, dit zie je verkeerd. Je neemt een dienst af (of zoals het tegenwoordig mooi heet" Het zit in de cloud"). Daarin zit een standaard dienst verlening. Wil je meer, tuurlijk kan dat, maar dat kost extra geld. Of je zoekt een ander bedrijf dat het wel bied. Natuurlijk is er een oplossing: Laat een custom applicatie bouwen, dan moet je zorgen dat al jouw wensen een requrement is, en dat het dus ontwikkeld wordt. Schrik dan alleen niet van de ontwikkel kosten, en de onderhouds kosten. Daarom is tegenwoordig de cloud er (of wat voor een naam je er aan geeft).
"100.000 lemmingen kunnen het nooooit bij het verkeerde eind hebben, dus SPRINGEN KRENG."
Ik zie er momenteel maar 1, en die is voornamelijk gefrustreerd en denkt alles beter te weten.
En nieuwste browsers valt ook wel mee.
Jouw mening maakt niet automatisch dat ik het met je eens ben. Doei.[/quote]vroegah was alles inderdaad ook een stuk beter.
Alle moderne browsers, (>IE9, chrome, firefox) ondersteunen dit goed. Zelf tablets en telefoons.
Dat is vast heel leuk als je van webaapje spelen je broodwinning gemaakt hebt maar ik als klant (voorheen: dus koning) koop daar maar al te vaak minder dan niets voor. Leuk die potentie, maar jij maakt'm niet waar en toch moet ik ervoor betalen.
Je baas neemt de dienst af, niet jij. Je moet dus bij je baas zijn, of de gene die het contract heeft afgelosten met dit bedrijf.
Jij noemt het webaapje, maar tegenwoordig is alles mobile en dynamisch. Veel gebruikers hebben tegenwoordig niet eens meer een PC staan. Maar doen alles op IPAD of telefoons. Dit is de toekomst.
Dat jij misschien niet wilt veranderen is een tweede. Een mens wil nu niet graag veranderen.
En de klant is inderdaad koning, als die zich ook koninklijk gedraagt.
Waarom zou er ook een API moeten zijn? Welke normale gebruiker maakt hier nu gebruik van? Een enkeling. Dus daar is geen business case voor te maken.
Je zit hier met je vingers in je oren drogreden na drogreden te verzinnen. Alweer, ga je schoolgeld terughalen.
Tja. Misschien moet je zelf ook eens goed achter je oren krabben, en even logisch gaan nadenken. De wereld draait niet volledig om jou.
Misschien moet jij gewoon de complete dienst even programmeren? En dan eens kijken hoe je alles moet aanpakken en hoe complex alles is?
Wel natuurlijk even van iedere gebruiker even inventariseren wat hij/zij precies wil. En daarin rekening houden.
Als de dienst die nu gekozen is niet de goede is, dan moet jij bij beslisser zijn. En aangeven dat jij nu een probleem hebt met de gekozen oplossing. Laat ze weten dat alles nu omvalt, omdat hun de verkeerde keuze gemaakt hebben.
Heel vermoeiend allemaal. Zo vermoeiend, dat papier in de brievenbus vinden en zelf onder de scanner leggen gewoon vele malen productiever is.
Waarom zouden ze tegenwoordig nog uitgeprint moeten worden? 90% stopt ze in een map en kijkt er helemaal nooit meer naar. Of gooit ze meteen weg?
Leg mij eens uit wat ik als eindgebruiker met die "90%" te maken heb?[/quote]Ga bij je baas klagen. Dat jij het graag anders wilt hebben. Hij zal er vast oren naar hebben en alles meteen om gooien.
Daarnaast, als je opgelet had dan wist je dat er een regel is die zegt dat de werkgever de werknemer een loonstrook moet geven, of die werknemer daar nu om vraagt of niet. Dat met dat de werknemer en er niet om hoeven vragen is wel een saillant detail, ja. Vandaar dus ook dat "downloaden" --de werknemer moet moeite doen om het ding te krijgen-- nou net niet de bedoeling is.
Dit is een goed punt, dit heb je natuurlijk ook al met je baas besproken?
En wat is productiever? Eerst alles uitprinten, inpakken, verzenden, waarna een aantal het meteen opbergt er nooit meer wat mee doet, of het daarna digitaal bewaard?. Wat denk je dat dit kost? Het is juist een enorme kosten besparen.
Voor wie? Voor mij als verplicht bewaarder van twaalf stukjes papier per jaar is een kartonnen map toch echt goedkoper dan zelfs een USB stick, laat staan de hele infrastructuur die je nodig hebt om digitaal te archiveren op je NAS en daar backups bij te verzinnen.
Tja. Een mens wil nu eenmaal niet graag veranderen. Cloud is hiervoor ook weer een prachtig middel. Staat het ook meteen offsite. Immers je papieren documenten ben je kwijt na een brand. Of na het scannen print je het nog een keer uit, en bewaar je dit op een 2de locatie?
De toekomst is nu eenmaal digitaal, je het leuk vind of niet.
(knip: nog een paar redenen om jou te vertellen dat je je schoolgeld terug mag gaan halen.)
Zou ik misschien kunnen doen, al zie ik geen enkele manier waarom ik dat zou moeten doen.
Maar misschien moet je ook eens wat boeken lezen? Over ICT architectuur, change processen, SLA, Cloud oplossingen, ontwikkel methodes? Kan ik je zeker aanbevelen.
Waarom zou een loonstrookbedrijf vragen van werknemers van klanten moeten beantwoorden in het algemeen? Ze betalen toch niet, dat doet hun baas. Gewoon negeren en vooral niet nadenken over dienstverlening.
Neem het met je baas / contract eigenaar op. Laat die vragen waarom ze je vraag niet beantwoorden.
Of dien een RFC (Request for Change ) in.
Maar de punten die je aanhaalt, gaan voornamelijk over 1 specifieke gebruiker. Dat die misschien goede punten heeft is een 2de. Maar zo werkt het nu eenmaal niet in de grote wereld.
Maar je hebt nog steeds niet begrepen waar het over ging: Dat dit inferieure "oplossingen" oplevert die zo overduidelijk beter kunnen dat het de goed verstaander gewoon pijn doet. Dat jij dat niet bent, ach, dat heb je zeer zeker duidelijk gemaakt. In dat opzicht een daverend succes. Gefeliciteerd.
Dat het beter kan, zal ik niet ontkennen. Maar kijk ook eens kritisch naar je zelf. Je baas neemt een dienst af. Die is niet te customizen op de wensen van een een enkele gebruiker. Dat die misschien goede punten heeft is een 2de. Dat gaat gewoon niet.