Door waterlelie: Eigenlijk was het voorspelbaar, een hoog trollengehalte!
"ik heb niet gehoord dat ik gelijk heb, dus ik noem het trollen" .
Tuurlijk joh.
Wat wou je nou eigenlijk bereiken met je vraag ?
Je hebt iets wat juridisch al een fors randgeval is waar geen glashelder recht toe recht aan antwoord voor is - en waar ga je naar toe voor advies ? Een forum voor ICT security !
En wat wou je dan bereiken als je in die trein zit en een controleur vraagt naar je scan bewijs ?
Vertellen dat volgens iemand op security.nl anoniem 20-apr 11:32 je het recht hebt om daar te zitten en dat Arriva maar moet bewijzen dat jij wat fout gedaan hebt ?
Wil je raden hoeveel garantie op resultaat je hebt in die discussie ?
En werkelijk - stel DAT je een ietwat onderbouwd juridisch antwoord gekregen had - bijvoorbeeld "Op basis van BW 123 lid2a , gecombineerd met het HR arrest 1983/1 , was het oordeel dat in een verwante casus de klagende partij had mogen verwachten dat de dienst alsnog verleend zou worden " .
Wat verwacht je precies als je DAT antwoord inbrengt in je discussie in de trein ?
Dat die controleur een jurist is die die artikelen en arresten kent , zich realiseert dat je een punt hebt , en zich dan laat overtuigen ?
Dan kun je nog steeds "het spijt me meneer, maar mijn instructie is heel duidelijk - U kunt geen plaatsbewijs tonen, en dan mag ik een boete uitschrijven" . Ik adviseer U om de discussie met onze klantenservice te voeren, zij zijn meer thuis in het wetboek dan ik" .
En als je echt een punt hebt - niet uitgesloten - kun je die boete achteraf ook prima aanvechten met zo'n argument - via klantenservice, afdeling juridische zaken e.d.
Alleen was dat je vraag en je probleem niet - die betrof vooral je opties als je gecontroleerd wordt en eventueel een botte controleur treft die exact volgens het boekje werkt.
En daar zijn je opties voor jouw probleem echt vrij beperkt - een kans op coulance maar geen keihard _recht_ , IMO.
Pech dat er blijkbaar geen (ervarings)deskundigen zijn die de meta-vraag (hoe/waarom fietstickets importeren in de Arriva app sinds build 1.14.0 ) kunnen beantwoorden. Die vraag zou ik eerder proberen bij Arriva zelf , of in een Arriva gebruikerscommunity , of misschien algemene OV gebruikers community. (rover ? )
De subset Arriva-OV gebruikers met e-ticket onder security.nl posters is blijkbaar te klein om iets te weten over dit punt.